سرخط خبرها

بلینکن: باید به «راه حل سیاسی واقعی» برای مسئله فلسطین برسیم

وزیر امور خارجه امریکا ابراز امیدواری کرد که در نهایت بتوان به راه حل سیاسی مسالمت آمیز میان اسرائیل و جنبش حماس رسید.

میدل ایست نیوز: «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه امریکا، ابراز امیدواری کرد که در نهایت بتوان به راه حل سیاسی مسالمت آمیز میان اسرائیل و جنبش حماس رسید.

او در مصاحبه با «فرید زکریا» در شبکه CNN در پاسخ به سؤالی درباره احتمال تحرک امریکا به سمت یافتن یک راه حل سیاسی واقعی در سرزمین های فلسطینی گفت: «به نظرم باید به این راه حل رسید. به نظرم باید به طرفین یادآوری کرد باید راهی برای شکستن حلقه بسته کنونی پیدا کنند، در غیر این صورت همین مسائل با هزینه بیشتر تکرار خواهد شد».

بلینکن تأکید کرد که بعد از آتش بس کنونی مسئولیت همه آن است که در پی ساختن چیزی استوارتر برآیند و هم فلسطینیان و هم اسرائیلیان در زندگی روزمره شان معیارها و فرصت های برابر امنیت و کرامت داشته باشند.

او با تأکید بر راه حل دو کشوری گفت: «باید از نو با روش های ملموس برای ساخت وضعیتی بهتر تلاش کنیم و امید واقعی برای حل مشکلات و فرصت های بهتر در زندگی مردم بسازیم».

وزیر خارجه امریکا پیش از این در مصاحبه با ABC نیز تأکید کرد که راه حل دو کشور تنها راه تضمین وجود اسرائیل به عنوان یک کشور یهودی و دموکراتیک و تنها راه تضمین حق مسلم فلسطینیان در داشتن کشورشان است.

 

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا