خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

اعزام سه بمب افکن راهبردی روسیه ای به پایگاه حمیمیم سوریه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که 3 فروند بمب افكن راهبردی مدل TU-22-M-3 در پایگاه نظامی حمیمیم سوریه فرود آمده است.

میدل ایست نیوز: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که 3 فروند بمب افكن راهبردی مدل TU-22M3 در پایگاه نظامی حمیمیم سوریه فرود آمده است.

این بیانیه افزوده که اعزام این بمب افکن ها پس از توسعه باند فرودگاه نظامی این پایگاه نظامی و امکان فرودآمدن همه انواع جنگنده ها و بمب افکن های بزرگ در آن صورت گرفته است.

براساس این بیانیه این نخستین بار است که این بمب افکن های دوربرد در سوریه به کار گرفته می شود و قرار است از آنها در یک رزمایش بر فراز دریای مدیترانه استفاده شود و سپس به روسیه بازگردانده شود.

با توسعه پایگاه نظامی حمیمیم، روسیه می تواند از این پایگاه به عنوان نقطه اعزام بمب افکن های راهبردی به مناطق خاورمیانه و شمال آفریقا ارسال کند. تا پیش از این، این بمب افکن ها فقط از خود روسیه امکان اعزام داشت و براساس برخی گزارش های غیر رسمی گاهی نیز از پایگاه های ایران اعزام شده بود.

مسکو از پاییز 2015 که تصمیم به ورود به پرونده سوریه و حمایت از دولت مرکزی این کشور گرفت، فرودگاه متروکه حمیمیم را به دست گرفت و پس از قراردادی با دولت سوریه آن را به یک پایگاه عظمی نظامی تبدیل کرد.

روسیه در سال 2016 اعلام کرد که یک باند پرواز به طول 4600 متر و عرض 100 متر در این پایگاه ساخته و تصمیم دارد یک باند دیگر نیز بسازد.

در تابستان سال گذشته وزارت دفاع روسیه از توافق با سوریه برای افزودن 8 هکتار دیگر از زمین های اطراف به پایگاه حمیمیم و توسعه زیرساخت های این پایگاه برای ساخت بیمارستان برای سربازان سوریه ای خبر داد.

در حال حاضر ده ها جنگنده و بالگرد جنگی و دو سامانه دفاعی اس 300 و اس 400 و  موشک های پانتسر در پایگاه حمیمیم حضور دارد.

براساس گزارش های نظامی، بمب افکن TU-22-M-3 از بمب افکن های فراصوت است که با سرعت 2300 کیلومتر در ساعت پرواز می کند و می تواند با حمل سه موشک هوا به زمین تا برد 7 هزار کیلومتر پرواز کند.

این بمب افکن امکان حمل 12 تن مواد منفجره دارد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا