سرخط خبرهاسیاسی

رایزنی وزرای امور خارجه مصر و قطر درباره روند اجرای توافق العلا

وزرای امور خارجه مصر و قطر امروز در قاهره برای بررسی روند اجرای توافق العلا دیدار و گفت‌وگو کردند.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه مصر از دیدار «سامح شکری»، رئیس دستگاه دیپلماسی این کشور با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، همتای قطری خود در کاخ التحریر قاهره خبر داد.

«احمد حافظ»، سخنگوی وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای تصریح کرد:هدف از این دیدار، بررسی تحولات مثبت در مناسبات دو کشور در پی امضای توافق العلا در ژانویه سال 2021 بوده است و دو طرف در این دیدار بر اهمیت اتخاذ اقدامات بیشتر برای تقویت فضای مثبت طی مرحله آتی تاکید کردند.

شکری و آل ثانی همچنین درخصوص اهمیت تلاش و همکاری برای بهره‌برداری از فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری بزرگ در دو کشور در راستای منافع مردم مصر و قطر رایزنی کردند.

در این دیدار همچنین درباره راهکارهای تقویت همکاری مشترک عربی برای مقابله با چالش‌های پیش روی کشورهای عربی و منطقه به ویژه در سایه ریاست دوره‌ای قطر بر اتحادیه عرب و نیز مواضع دو کشور در قبال مهم‌ترین مسائل منطقه‌ای از جمله تحولات پرونده سد النهضه تبادل نظر کردند.

هیات مصری قطری به ریاست وزرای امور خارجه دو کشور امروز دور جدید نشست‌های کمیته حقوقی و کمیته پیگیری تعهدات دو کشور در چارچوب بیانیه العلا را به پایان رساندند؛ بیانیه‌ای که در 5 ژانویه سال 2021 میلادی میان کشورهای محاصره‌کننده و قطر در عربستان امضا شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا