سرخط خبرهاسیاسی

سازمان ملل مبلغ هنگفتی را به پروژه مبارزه با فساد در عراق اختصاص می دهد

سازمان ملل با همکاری هیئت نمایندگی اتحادیه اروپا و نهادهای حکومتی عراق، طرحی را با هدف مبارزه با فساد و به ارزش 15 میلیون یورو آغاز کرد.

میدل ایست نیوز: برنامه توسعه سازمان ملل طرحی را آغاز کرد که از شفافیت و بازپرسی از طریق نهادهای حکومتی در عراق حمایت می کند.

سازمان ملل در بیانیه ای گفت: طرحی به ارزش 15 میلیون یورو با هدف مبارزه با فساد و تقویت شفافیت و بازپرسی عمومی در عراق با مشارکت بین هیئت نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق و برنامه توسعه سازمان ملل و نهادهای دولت فدرال عراق و اقلیم کردستان آغاز شد.

در بیانیه مذکور آمده است برنامه توسعه سازمان ملل از اقدامات در راستای عدالت برای مبارزه با فساد و ارتقای حل منازعات تجاری بر تلاش های ملی عراق برای تقویت شفافیت و بازپرسی از طریق نهادهای حکومتی و از عراق برای انجام تعهدات ملی و بین المللی اش در رابطه با مبارزه با فساد حمایت می کند.

بیانیه سازمان ملل افزود این طرح به بهبود چارچوب قانون گذاری و استراتژی کشور برای مبارزه با فساد و حمایت از بخش عدالت برای رسیدگی به جرائم فساد به گونه ای مؤثرتر و حمایت از تلاش های توسعه دادگاه های تجاری و سازوکار داوری در آن کمک می کند و جامعه عراق را توانمند خواهد کرد تا نقشی مؤثر ایفا کنند.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا