سرخط خبرهاسیاسی

عباس به بلینکن: فلسطین پایبند به مقاومت مردمی مسالمت آمیز است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با وزیر خارجه امریکا بر پایبندی فلسطین به مقاومت مردمی مسالمت آمیز و مخالفت با هر نوع خشونت تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز سه شنبه در دیدار با «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه امریکا بر تعهد فلسطین به مقاومت مردمی مسالمت آمیز و مخالفت با همه نوع خشونت تاکید کرد.

دو طرف در این دیدار به بررسی آخرین تحولات برای تثبیت آتش بس در سراسر اراضی فلسطین از جمله قدس، کرانه باختری و غزه و تلاش ها برای بازسازی غزه و راه های دستیابی به راه حل سیاسی و تقویت شراکت بین فلسطین و امریکا پرداختند.

محمود عباس ضمن تشکر از تلاش های دولت امریکا با همکاری مستحکم با مصر، برخی کشورهای عربی و طرف های مرتبط برای آتش بس در فلسطین، بر لزوم اقدام برای تثبیت آتش بس شامل توقف تجاوزات شهرک نشینان افراطی مورد حمایت نیروهای اسرائیل در قدس اشغالی به خصوص در مسجد الاقصی و جلوگیری از چیرگی بر منازل شهروندان فلسطینی و اخراج آنها از محله های قدس در الشیخ جراح و سلوان و توقف دستگیری ها و تخریب منازل و چیرگی بر اراضی فلسطینی از طریق توسعه شهرک سازی در کرانه باختری و قدس تاکید کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین از موضع دولت امریکا که خواهان احترام به وضعیت حقوقی موجود در حرم شریف و جلوگیری از اخراج شهروندان فلسطینی از محله الشیخ جراح و قدس و عدم انجام اقدامات یکطرفه از جمله فعالیت های توسعه شهرک سازی است، علاوه بر پایبندی امریکا به طرح ایجاد دو کشور بر اساس قانون بین المللی قدردانی کرد.

عباس ضمن اعلام آخرین تحولات در اراضی فلسطینی به بلینکن، بر اهمیت مداخله واشنگتن برای فشار بر دولت اسرائیل برای توقف تجاوزات پی در پی در قدس، کرانه باختری و نوار غزه و همچنین پایبندی فلسطین به مقاومت مردمی مسالمت آمیز و مخالفت با همه نوع خشونت تاکید کرد.

وی ضمن تشکر از دولت امریکا برای کمک به ملت فلسطین، تاکید کرد تشکیلات خودگردان آمادگی کامل برای هماهنگی مشترک تلاش های عربی و بین المللی برای بازسازی غزه و کمک به ملت فلسطین دارد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین از اظهارات بلینکن در مورد بازگشایی سرکنسولگری در قدس و ارائه کمک های توسعه ای اضافی به ارزش 75 میلیون دلار، 5 میلیون کمک امدادی و 2 میلیون کمک به UNRWA قدردانی کرد.

محمود عباس اظهار داشت: تثبیت آتش بس و متوقف ساختن تجاوزات اسرائیل گام مهمی است که زمینه را برای آغاز فوری یک روند سیاسی فراهم می کند که به اشغال سرزمین دولت فلسطین با پایتختی قدس شرقی توسط اسرائیل تحت نظارت کمیته چهارجانبه بین المللی و بر اساس مصوبات قانونی بین المللی پایان می دهد.

وی افزود: در همین زمینه، ما تلاش های خود را برای تکمیل گفتگوی ملی به منظور تشکیل یک دولت وفاق ملی که شامل همه و متعهد به مشروعیت بین المللی و قادر به خدمت به مردم فلسطین در همه جا باشد، ادامه می دهیم.

از طرفی دیگر وزیر امور خارجه امریکا با اشاره به اهمیت تثبیت آتش بس و همکاری با تشکیلات خودگردان و سازمان ملل برای حمایت از تلاش ها برای بازسازی و ایجاد افق سیاسی که پاسخگوی آرمان فلسطینیان و اسرائیل و حفظ یکسان کرامت، آزادی و امنیت آنها باشد، بر ایجاد دو کشوری و احترام به وضعیت موجود در حرم شریف و جلوگیری از مهاجرت اجباری فلسطینیان از قدس تاکید کرد.

وی همچنین تاکید کرد که دولت بایدن به تقویت روابط دوجانبه با تشکیلات خودگردان فلسطین و ملت فلسطین اقدام خواهد کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا