اقتصادیسرخط خبرها

وزارت برق عراق: تهران هنوز به پیشنهادهای ما پاسخی نداده است

با افزایش دمای هوا در عراق، وزارت برق این کشور اعلام کرد که برنامه اش برای افزایش تولید برق از آغاز ماه آینده میلادی با وجود کمبود منابع گازی اجرا خواهد شد.

میدل ایست نیوز: با افزایش دمای هوا در عراق، وزارت برق این کشور اعلام کرد که برنامه اش برای افزایش تولید برق از آغاز ماه آینده میلادی با وجود کمبود منابع گازی اجرا خواهد شد.

«احمد موسی»، سخنگوی وزارت برق عراق، گفت که در سفر وزیر برق عراق به ایران همه مسائل مربوط به پرداخت بدهی های عراق به ایران بابت خرید گاز بررسی شده و عراق پیشنهادهایی برای جدول بندی زمانی پرداخت بدهی های خود ارائه کرده است.

او گفت که قرار است ایران این پیشنهادها را بررسی و درباره آنها تصمیم گیری کند اما هنوز هیچ پاسخی به عراق داده نشده است.

سخنگوی وزارت برق عراق افزود که حتی اگر جم گاز واردانی کم باشد، تا اول ماه آینده نیروگاه های تولید برق بیشتری وارد شبکه می شوند ضمن اینکه سرویس چند نیروگاه هم تکمیل شده و این نیروگاه ها با همه توان فعالیت می کنند.

وی افزود که نیروگاه صلاح الدین با توان تولیدی 600 مگاوات هم اکنون وارد مدار شده و نیروگاه المسیب هم به زودی فعالیت خود را آغاز می کند.

«ماجد مهدی حنتوش»، وزیر برق عراق در اوایل ماه جاری میلادی از دستیابی به توافقات خوبی با ایران برای صادرات برق و گاز به عراق خبر داد.

حنتوش پس از دیدار با «رضا اردکانیان»، همتای ایرانی خود در تهران گفت: همکاری بسیار خوبی میان تهران و بغداد در جریان است و ایران طی سال‌های گذشته کمک‌های بسیاری در انتقال سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های تولید برق به عراق کرده است.

وی گفت: در مذاکرات با طرف ایرانی درباره سازوکارهای پرداخت بدهی عراق به ایران و راهکارهای مربوط به انتقال انرژی بحث و بر همکاری مستمر میان دو کشور تاکید شد.

وزیر برق عراق ادامه داد: امسال توانستیم 22 مگاوات از برق عراق را پوشش دهیم، این در حالی است که در پیک مصرف برق، این رقم به 28 مگاوات افزایش پیدا می کند.

پیشتر وزارت برق عراق اعلام کرده بود که ایران در حال حاضر روزانه 20 میلیون فوت مکعب گاز به عراق صادر می‌کند در حالی که عراق برای راه‌اندازی نیروگاه‌های برق خود در فصل تابستان به 70 میلیون فوت مکعب گاز نیاز دارد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا