سرخط خبرهاسیاسی

پیشرفت روند آشتی میان دوحه و قاهره؛ امیر قطر از رئیس جمهوری مصر برای سفر به این کشور دعوت کرد

امیر قطر از رئیس جمهوری مصر دعوت کرد تا به دوحه سفر کند.

میدل ایست نیوز: «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر از «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر دعوت کرد تا به دوحه سفر کند.

السیسی از «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر در حضور سامح شکری وزیر خارجه مصر، عباس کامل رئیس سازمان اطلاعات این کشور در کنار عبدالله الخلیفی، رئیس سازمان امنیت قطر استقبال کرد.

وزیر خارجه قطر در این دیدار بر تقویت مذاکرات بین دو کشور درباره مسائل توسعه روابط دو جانبه و نیز بررسی آخرین رویدادهای منطقه‌ای و جهانی و هماهنگی مواضع در این باره در راستای خدمت به اهداف دو کشور تاکید کرد.

سخنگوی السیسی افزود: وزیر خارجه قطر از نقش استراتژیک و محوری مصر در حمایت از امنیت ملی عربی و دفاع از مسائل عربی و نیز تلاش‌های مصر و تلاش‌های خستگی ناپذیر در راه‌های تقویت امنیت، ثبات و توسعه در سطح منطقه‌ای تقدیر کرد.

وی افزود: رئیس جمهوری مصر به امیر قطر سلام رساند و گفت مصر از رویدادهای اخیر در روند روابط قاهره و دوحه استقبال می‌کند و خواهان تحقق پیشرفت در زمینه‌های مختلف از جمله خدمت به اهداف و منافع دو کشور و دو ملت و نیز حفظ امنیت و ثبات عربی است.

سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر اشاره کرد: السیسی بر اصرار مصر به تحقق همکاری و حمایت از همبستگی عربی به عنوان رویکرد استراتژیک مستحکم سیاست این کشور تاکید دارد و این در چارچوب احترام متقابل و منافع مشترک و مقاصد صادقانه با تمرکز بر تحقق خیر، صلح و توسعه دو ملت و نیز همبستگی برای مقابله خطرات فرا روی امت عربی و مصونیت امنیت ملی آن است.

او تصریح کرد: در این دیدار بر افزایش رایزنی‌ها و هماهنگی مشترک بین مصر و قطر از جمله تبادل سفرهای مسؤولان ارشد در مرحله آینده به منظور تقویت روابط دوجانبه و نیز تقویت روابط عربی مشترک به منظور تحقق سازندگی، توسعه، صلح و حفظ امنیت ملی عربی تاکید شد.

احمد حافظ، سخنگوی وزارت خارجه مصر تاکید کرد: سامح شکری با وزیر خارجه قطر دیدار کرد. این دیدار با هدف بهترین روابط دوجانبه بین دو کشور و تحولات مثبت بعد از امضای بیانیه العلا و تاکید بر اهمیت این گام مهم برای اتخاذ تدابیر بیشتر با هدف تقویت فضاهای مثبت در مرحله آینده انجام گرفت.

او افزود: در این دیدار همچنین بر اهمیت تلاش بر استفاده از فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری گسترده بین دو کشور در راستای تحقق منافع دو کشور و دو ملت برادر تاکید شد.

عربستان در ماه ژانویه گذشته از توافق با بحرین، امارات و مصر برای پایان دادن به اختلافات با قطر در نشست العلا خبر داده بود.

منبع
الخلیج الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا