اقتصادیسرخط خبرها

وزیر نفت عراق: اولویت ما توقف سوختن گاز همراه است

احسان عبدالجبار گفت که مهم ترین اولویت وزارت نفت، توقف سوختن گاز همراه نفت است.

میدل ایست نیوز: «احسان عبدالجبار»، وزیر نفت عراق امروز جمعه تاکید کرد که مهم ترین اولویت وزارت نفت، توقف سوختن گاز همراه عملیات نفتی است.

وی که ریاست سلسله نشست هایی با روسای ادارات میادین نفتی استان بصره را برعهده داشت گفت: مهم ترین اولویت وزارت نفت و طرح های فعلی و آتی آن، توقف سوختن گاز همراه عملیات نفتی و تبدیل آن به انرژی مفید است.

عبدالجبار به همه مسئولان و کارکنان در شرکت های نفتی دستور داد که حداکثر تلاش خود را برای اجرای پروژه هایی که طی کوتاه یا میان مدت اهداف را محقق می سازد بکنند و برای عبور از همه سختی های مالی و بهداشتی اقدام کنند.

وی همچنین بر اهمیت تلاش ملی از سوی شرکت های حفاری عراق، پروژه های نفتی، تجهیزات مهندسی سنگین در پروژه های توسعه میادین نفتی و بخش پالایش و زیرساخت ها و غیره تاکید کرد.

وزیر نفت عراق در ادامه توضیح داد که این جلسات در چارچوب پیگیری رهبری میدانی بخش نفت با طرح هایی برای توسعه برنامه های میدان های نفتی برای حفظ و افزایش تولید، و همچنین سرمایه گذاری گاز همراه و پروژه های مربوط به افزایش ظرفیت ذخیره و صادرات و همچنین گسترش خطوط لوله دریایی و تزریق آب برگزار می شود.

در این نشست ها قائم مقام امور استخراج وزارت نفت، مدیران شرکت های نفت بصره و گاز جنوب، مدیر کل اداره مطالعات، برنامه ریزی و پیگیری در مرکز وزارت، مدیر دفتر رسانه ای این وزارت و برخی از مسئولان ذیربط در شرکت های نفتی حضور داشتند.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا