سرخط خبرهاسیاسی

توافق وزرای خارجه مصر و اسرائیل درباره رایزنی با تشکیلات خودگردان فلسطین درباره روند صلح

وزرای خارجه مصر و اسرائیل درباره اقدام برای تسهیل بازسازی فوری غزه و تداوم رایزنی بین مصر و اسرائیل و تشکیلات خودگردان گفتگو کردند.

میدل ایست نیوز: «گابی اشکنازی»، وزیر امور خارجه اسرائیل امروز یکشنبه در قاهره با «سامح شکری»، همتای مصری خود دیدار و گفت وگو کرد.

دو طرف در این دیدار بر سر رایزنی با تشکیلات خودگردان فلسطین بر سر روند صلح به توافق رسیدند.

در همین رابطه «احمد حافظ»، سخنگوی وزارت امور خارجه مصر اعلام کرد که وزیر امور خارجه اسرائیل در راستای ارتباط مصر با فلسطین و اسرائیل برای تثبیت آتش بس بین اسرائیل و نوار غزه در قاهره به سر می برد.

سخنگوی وزارت امور خارجه مصر گفت: شکری در این دیدار بر لزوم اقدام برای اعلام آتش بس از طریق توقف همه اقداماتی که منجر به تنش زایی و تشدید درگیری ها به خصوص در اراضی فلسطینی می شود و همچنین لزوم رعایت حساسیت خاص مربوط به قدس شرقی و مسجد الاقصی و همه مقدسات اسلام و مسیحیت تاکید کرد.

شکری همچنين به اهميت تحرک در دوره آتی براي انجام اقدامات بيشتر با هدف تقويت آرامش و فراهم كردن شرايط لازم براي ايجاد فضاي مساعد براي احياي روند سياسي مطلوب و آغاز مذاكرات جدي و سازنده بين طرفین به شیوه ای فوری و در عین حال خودداری از هر گونه اقدامی که مانع تلاش های انجام شده در این زمینه شود، اشاره کرد.

وزیر امور خارجه مصر بر موضع ثابت مصر درباره دستیابی به راه حل دو کشور به عنوان تنها راه تحقق صلح عادلانه، پایدار و امنیت و ثبات موردنظر در منطقه و همچنین حق ملت برادر فلسطین در تعیین سرنوشت خود از طریق برپایی کشوری مستقل به پایتختی قدس شرقی در مرزهای چهارم ژوئن 1967 با استناد به مراجع بین المللی مرتبط تاکید کرد.

وی گفت قاهره به تلاش و ارتباط خود با همه طرف های مرتبط در تلاش برای تحقق این هدف ادامه خواهد داد.

بررسی اقدام برای تسهیل بازسازی فوری غزه و تداوم رایزنی بین مصر و اسرائیل و تشکیلات خودگردان برای بررسی چگونگی خروج از بن بست فعلی در روند صلح از دیگر محورهای گفت وگوی وزرای خارجه مصر و اسرائیل بود.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا