خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

وزیر خارجه اسرائیل به قاهره سفر می کند

در ادامه تلاش‌ها برای تثبیت آتش‌بس در غزه، «گبی اشکنازی» وزیر امور خارجه اسرائیل، امروز (یکشنبه 30 مه) به قاهره سفر می‌کند.

میدل ایست نیوز: در ادامه تلاش‌ها برای تثبیت آتش‌بس در غزه، «گبی اشکنازی»، وزیر امور خارجه اسرائیل، امروز (یکشنبه 30 مه) به قاهره سفر می‌کند.

سفر اشکنازی به قاهره اولین سفر مقامی اسرائیلی در سطح وزیر خارجه به قاهره از 2008 است.

همزمان، «عباس کامل»، رئیس دستگاه اطلاعات مصر، سفری به رام‌الله و غزه و تل‌آویو را آغاز کرده که به گفته رسانه‌های اسرائیلی هدف اصلی آن تثبیت آتش‌بس در غزه است.

روز شنبه نیز یک هیئت امنیتی مصری از گذرگاه بیت حانون وارد نوار غزه شد. این چهارمین دیدار هیئت امنیتی مصر به غزه پس از اعلام آتش‌بس در نوار غزه در روز جمعه هفته گذشته است.

ازسوی دیگر، رادیو اسرائیل از مذاکرات همه طرف‌های ذی‌ربط با واسطه مصر برای تثبیت آتش‌بس و ایجاد سازوکاری برای بازسازی غزه و تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل خبر داد.

در رام الله، «محمد اشتیه»، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان، میزبان «آنا لیند»، وزیر خارجه سوئد بود و با وی آغاز روند سیاسی جدید برای پایان دادن به اشغالگری و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 را بررسی کرد.

در همین راستا، «لوید اوستن»، وزیر دفاع امریکا، در تماس تلفنی با همتای اسرائیلی خود «بنی گانتس» بر حمایت امریکا از آتش‌بس در سرزمین‌های فلسطینی تا تحقق امنیت پایدار تأکید کرد.

همچنین اعلام شده که «اویو کوخاوی»، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، ماه آینده برای بررسی پرونده ایران و مسئله توافق هسته‌ای و پیامدهای جنگ غزه و راکت‌های فلسطینی به واشنگتن سفر خواهد کرد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا