خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

رهبر انصار الله به فرستاده سازمان ملل: پیوند پرونده بشردوستانه یمن به سایر پرونده‌ها پذیرفته نیست

رهبر انصار الله یمن در دیدار با فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن از ضعف سازمان ملل در قبال محاصره ظالمانه ملت یمن توسط ائتلاف عربی انتقاد کرد.

میدل ایست نیوز: «عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر انصار الله یمن در دیدار با «مارتین گریفیتس»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، از نحوه تعامل سازمان ملل با پرونده بشردوستانه یمن انتقاد و تاکید کرد ربط دادن پرونده بشردوستانه یمن به سایر پرونده ها قابل قبول نیست.

رهبر انصار الله در این دیدار با اشاره به ضعف سازمان ملل در قبال محاصره ظالمانه ائتلاف عربی درخصوص غذا، دارو و فرآورده های نفتی، از نحوه تعامل سازمان ملل با پرونده بشردوستانه یمن و چشم پوشی از شیوه تحریک آمیز ائتلاف عربی که به ملت یمن بر سر غذا و دارو فشار می آورد و در سایر پرونده ها معامله می کند، انتقاد کرد.

الحوثی تاکید کرد که شرایط هرچه باشد این حق ملت یمن است که فرآورده های نفتی و نیازهای پزشکی و مواد غذایی در اختیار داشته باشند و اظهار داشت که محاصره مجازاتی جمعی و اقدامی مخالف مصوبات بین المللی و موازین بشردوستانه است و با همه قوانین در تضاد است.

رهبر انصار الله یمن تلاش برای ارتباط بین وظیفه انسانی به عنوانی حقی مشروع و مستقل و سایر پرونده ها را مصادره آشکار حق ملت یمن در ساده ترین حقوقش دانست و مجددا تاکید کرد که این معادله هرگز قابل قبول نیست.

وی به سازمان ملل هشدار داد که بجای همذات پنداری با ائتلاف عربی، موضعی صریح در برابر حق ملت یمن اتخاذ کند و تاکید کرد که ورود حقیقی به همه پرونده ها از طریق حل و فصل نیازهای پرونده بشردوستانه یمن انجام می شود.

الحوثی در پایان به ائتلاف عربی هشدار داد که اگر گمان می گند روی آوردن به محاصره ملت یمن، باعث تقویت موقعیت آن می شود، متوهم است چرا که هراندازه محاصره ملت یمن افزوده شود، ملت یمن راسخ و مطمئن تر به این اعتقاد می رسند که آنها به دنبال صلح نیستند و برای آن تلاش نمی کنند.

منبع
المسیرة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا