خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

آیت الله نجفی خطاب به وزیر خارجه پاکستان: تحکیم روابط بین عراق و پاکستان ضروری است

آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع دینی عراق در دیدار وزیر خارجه پاکستان، بر لزوم تحکیم روابط عراق و پاکستان تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «مخدوم شاه محمود قریشی»، وزیر امور خارجه پاکستان که در عراق به سر می برد، با «آیت الله شیخ بشیر نجفی»، از مراجع دینی عراق دیدار و گفت وگو کرد.

در بیانیه دفتر آیت الله نجفی آمده است که وی در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت تلاش ملت های مسلمان برای متحد شدن با یکدیگر، گفت: کشورهای اسلامی را تشویق می کنیم که برای تقویت پیوندهای روابط بین یکدیگر تلاش، و مواضع یکسانی در قبال مسائل امت اسلامی اتخاذ کنند.

آیت الله نجفی همچنین بر لزوم تحکیم و تقویت روابط عراق و پاکستان تاکید کرد و گفت: باید اقدام مشترک و تحکیم روابط بین عراق و پاکستان به گونه ای که به نفع دو کشور و ملت و در راستای خدمت به ملت ها باشد، صورت بگیرد.

این مرجع دینی عراق خواستار گسترش سطح تعامل اقتصادی و تجاری بین دو کشور که ثبات امنیت مشترک اقتصادی و تجاری را توسعه می دهد، شد.

آیت الله نجفی از پاکستان و همه مقامات خواست به مسائل و نیازهای ملت پاکستان و تفکر جدی برای درنظر گرفتن مشکلات و آرمان آنها در آینده اهتمام داشته باشند و تاکید کردند که مقامات باید بدانند در منصب خدمت به ملت هستند.

وی ضمن اشاره به لزوم ایستادن در برابر هرگونه اقدام یا تحرکی که موجب بی ثباتی وحدت این ملت بزرگوار می شود یا پدیده تفرقه و افراط گرایی را گسترش می دهد، بر اهمیت در نظر گرفتن اوضاع شهروندان پاکستان در عراق و تلاش برای حل مشکلات آنها تاکید کرد.

مرجع دینی عراق همچنین بر لزوم حل همه مشکلات و ارتقای سطح روابط خارجی پاکستان و همه کشورهای اسلامی بر اساس چارچوب های اقدام دیپلماتیک موثر تاکید کرد.

از طرفی دیگر وزیر خارجه پاکستان نیز ضمن تشکر از رهنمودهای پدرانه و حسن استقبال آیت الله نجفی از وی، به تشریح مهم ترین نقاط سفرش به عراق پرداخت.

وزیر امور خارجه پاکستان سپس با نماینده آیت الله نجفی و مدیر دفتر وی شیخ علی نجفی دیدار کرد.

در این دیدار هم چالش های ملت های مسلمان و منطقه، وضعیت پاکستان و افغانستان، آرمان ها برای ارتقای سطح سیاست های کشورها که برای ملت ها دارای اهمیت است و لزوم روی آوردن به عراق و گسترش روابط با آن، مورد بررسی قرار گرفت.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا