سرخط خبرهاسیاسی

«برهم صالح» در دیدار سفرای جدید چند کشور: عراق از برقراری مناسبات متوازن برای کاستن از تنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی حمایت می‌کند+تصاویر

رئیس جمهوری عراق در دیدار سفرای جدید چند کشور اعلام کرد بغداد از برقراری مناسبات متوازن برای کاستن از تنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و هماهنگی برای مقابله با چالش‌های تروریستی و تغییرات آب و هوایی حمایت می‌کند.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق اعلام کرد بغداد از برقراری مناسبات متوازن برای کاستن از تنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و هماهنگی برای مقابله با چالش‌های تروریستی و تغییرات آب و هوایی حمایت می‌کند.

رئیس جمهوری عراق امروز در کاخ السلام بغداد استوارنامه «علی رضا گونای» سفیر ترکیه، «جنیرسو کالونک» سفیر فیلیپین، «ایلبروس کونتراچف» سفیر روسیه، «لیبان شیخ محمود» سفیر سومالی، «بهرام‌جان اعلایوف» سفیر اوزبکستان و «حسن تاجو لیجاس» سفیر اتیوپی در بغداد را تحویل گرفت.

برهم صالح در دیدارهای جداگانه با سفرای جدید کشورهای یاد شده تاکید کرد: عراق بر لزوم هم‌افزایی بین‌المللی در مقابله با چالش‌های مختلف جهانی و هماهنگی منطقه‌ای و بین‌المللی در کاستن از شدت تنش‌ها بحران‌ها و تقویت مناسبات با جامعه جهانی بر اساس همکاری و هماهنگی و تحقق منافع مشترک میان ملت‌ها تاکید دارد.

رئیس جمهوری عراق در ادامه اظهار داشت: چالش‌هایی نظیر مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی و بحران‌های بهداشتی و تغییرات آب و هوایی و حفظ محیط زیست، چالش‌هایی مشترک است که باید با هماهنگی و همکاری مشترک آن را حل کرد.

برهم صالح در پایان گفت: عراق از طریق تقویت فرصت سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف و تبادل تجربیات فرهنگی و علمی به دنبال عمران و آبادانی است.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا