خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

اردوغان: شمال عراق مردابی برای تروریست ها شده که باید آن را خشک کرد

رئیس‌جمهور ترکیه تأکید کرد که ترکیه عزم خود را برای خشک کردن «مرداب قندیل و مخمور» جزم کرده تا ویروس تروریسم دیگر در این منطقه نابود شود.

میدل ایست نیوز: «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه تأکید کرد که ترکیه عزم خود را برای خشک کردن «مرداب قندیل» (مرکز اصلی حزب کارگران کردستان) جزم کرده تا ویروس تروریسم دیگر در این منطقه نابود شود.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» رئیس‌جمهور ترکیه در سخنانی طی یک مصاحبه با تلویزیون رسمی ترکیه گفت که «تروریست‌ها» خواهند دید که وقتی ترکیه عزم خود را برای خشک کردن مرداب قندیل جزم کند چه بر سرشان خواهند آمد.

او افزود که قندیل و مخمور (در شمال عراق) به نقطه‌ای امن برای گسترش تروریست‌ها تبدیل شده و اگر این دو منطقه پاک‌سازی نشود به گسترش خشونت ادامه خواهند داد.

ارتش ترکیه مدت‌هاست که مناطقی از شمال عراق را هدف حملات خود قرار می‌دهد.

اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود در این مصاحبه تأکید کرد که امکانات گسترده همکاری میان ترکیه و مصر در مناطق گسترده‌ای از شرق دریای مدیترانه تا لیبی وجود دارد.

او تأکید کرد که ملت ترکیه را به‌خوبی می‌شناسد و برای آنان احترام قائل است و افزود که بخش فرهنگی روابط دو کشور بسیار قدرتمند است و ترکیه مصمم به آغاز مجدد مسیر توسعه روابط است.

 

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا