خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

مسکو: در صورت توافق طرف های سوری، احتمال برگزاری انتخابات پیش از موعد وجود دارد

مسکو تأکید کرد که در صورتی که دولت سوریه و مخالفان بتوانند به توافق برسند اجرای انتخابات پیش از موعد در سوریه گزینه‌ای محتمل است.

میدل ایست نیوز: مسکو تأکید کرد که در صورتی که دولت سوریه و مخالفان بتوانند درباره اصلاحات قانون اساسی به توافق برسند، اجرای انتخابات پیش از موعد در سوریه گزینه‌ای محتمل است.

«میخائیل بوگدانف»، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و معاون وزیر خارجه این کشور، امروز در حاشیه نشست اقتصادی سن پترزبورگ گفت: «اگر طرف‌های سوریه‌ای به توافقی رسیدند به موجب آن توافق عمل خواهد شد، ممکن است انتخابات تازه‌ای براساس قانون جدیدی اجرا شود و این انتخابات نه 7 سال دیگر که انتخاباتی پیش از موعد باشد».

او همچنین خبر داد که تدارکاتی برای برگزاری نشست روند صلح آستانه تا پایان ماه جاری میلادی در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان جریان دارد و به‌زودی تماس‌هایی با تهران و آنکارا برای این موضوع گرفته خواهد شد.

بوگدانف همچنین ابراز امیدواری کرد که نماینده سازمان ملل در امور سوریه بتواند دور تازه نشست‌های کمیته تدوین قانون اساسی سوریه را در آینده نزدیک برگزار کند و افزود که قرار بود این نشست پیش از اجرای انتخابات اخیر برگزار شود.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا