دسته‌بندی نشدهسرخط خبرهاسیاسی

رایزنی وزرای امور خارجه عراق و روسیه درباره تحولات منطقه و مناسبات دوجانبه

وزیر امور خارجه عراق در تماس تلفنی همتای روسی خود بر لزوم آماده‌سازی دستورکار گسترده و متنوع نشست آتی کمیته عراق-سوریه که ماه آتی در مسکو برگزار خواهد شد، تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق در تماس تلفنی «سرگی لاوروف»، همتای روسی خود بر لزوم آماده‌سازی دستورکار گسترده و متنوع نشست آتی کمیته عراق-سوریه که ماه آتی در مسکو برگزار خواهد شد، تاکید کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه عراق آمده است، فواد حسین در ابتدای این تماس تلفنی ضمن تشکر از دولت و وزارت خارجه روسیه به خاطر حمایت از درخواست عراق در شورای امنیت درباره اعزام ناظران بین المللی به انتخابات آتی، تاکید کرد: برگزاری انتخابات برای پایه‌گذاری صحیح نظام دموکراتیک در عراق حائز اهمیت است.

دو طرف در ادامه درباره مناسبات دو جانبه، لزوم گسترش هر چه بیشتر مناسبات تجاری و نقش مهم شرکت‌های نفتی روسی در عراق رایزنی کردند.

حسین و لاوروف در چارچوب بررسی وضعیت منطقه، به موضوع فلسطین و لزوم حمایت از مردم آن برای دستیابی به اهداف مشروع شان پرداختند و نسبت به بروز برخی اختلافات میان گروه‌هاس فلسطینی ابراز نگرانی کرده و بر لزوم حل این اختلافات و یکپارچگی فلسطینی ها تاکید کردند.

دو طرف در ادامه به بررسی وضعیت سوریه و موضع عراق در حمایت از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب پرداختند و بر لزوم تداوم ارتباط و همکاری مشترک در زمینه‌های امنیتی تاکید کردند.

از سوی دیگر، لاوروف در پایان بر حمایت مسکو از دولت عراق در برقراری امنیت و ثبات در این کشور و مبارزه با تروریسم تاکید کرده و از همکاری مشترک میان بغداد و اربیل برای حل مشکلات تمجید کرد؛ همکاری که به سود ثبات عراق است و می‌تواند به هماهنگی بهتر برای مبارزه با تروریست های داعشی بیانجامد.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا