خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

قدردانی کانادا از نقش بغداد در نزدیک کردن دیدگاه‌های ایران و عربستان

وزیر خارجه کانادا در تماس تلفنی با وزیر خارجه عراق از نقش مهم عراق در نزدیک کردن دیدگاه‌های کشورهای منطقه ازجمله ایران و عربستان قدردانی کرد.

میدل ایست نیوز: «مارک گانو»، وزیر خارجه کانادا، در تماس تلفنی با «فؤاد حسین»، وزیر خارجه عراق، از نقش مهم عراق در نزدیک کردن دیدگاه‌های کشورهای منطقه ازجمله ایران و عربستان قدردانی کرد.

براساس بیانیه رسمی وزارت خارجه عراق، گانو در این تماس تلفنی تأکید کرد که دولت عراق اخیرا نقش محوری در حل اختلافات و بحران‌ها در منطقه داشت و عنصری اثرگذار در تحقق آرامش و ثبات بود.

او افزود که کانادا از روند برگزاری انتخابات در عراق حمایت و از قطع‌نامه شورای امنیت سازمان ملل درباره ارسال ناظران بین‌المللی برای نظارت بر انتخابات عراق استقبال می‌کند و در این عرصه همکاری خواهد کرد.

وزیر خارجه کانادا همچنین بر حمایت کشورش از عراق و نیز بر اهمیت جلسات پیش روی وزرای خارجه عضو ائتلاف بین‌المللی ضد داعش که قرار است در پایان ماه جاری میلادی در رم برگزار شود تأکید کرد.

او همچنین اصلاحات اقتصادی در عراق و بهبود روابط بغداد و اربیل را مهم دانست و بر حمایت کشورش از این روند تأکید کرد.

وزیر خارجه عراق نیز در این تماس تلفنی بر امیدواری عراق به گسترش روابط با کانادا و تبادل تجارب و همکاری در محافل بین‌المللی تأکید کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا