خبر اولسیاسی

انتقادها و پیشنهادهای مقتدی صدر از الحشد الشعبی خود او را هم شامل می شود؟

مقتدی صدر در حالی ضابطه مند کردن سلاح بی ضابطه را خواستار شده که سرایا سلام، گروه مسلح تحت امر او خود سلاح حمل می کند و به کسی هم پاسخگو نیست.

میدل ایست نیوز: «سید مقتدی صدر» در تازه ترین موضع گیری خود نسبت به سلاح بی ضابطه در عراق به الحشد الشعبی حمله کرد و در توئیتی نوشت: «کمپینی برای انحصار سلاح از دست همه افراد، بدون توجه به مسائل طائفی یا نژادی و انحصار آن به دست دولت تشکیل شود.» وی در ادامه نوشت: «نیروهای امنیتی از جمله الحشد الشعبی مجاهد از عناصر خودسر و وقیح تصفیه شود و تحت فرمان فرماندهی کل نیروهای مسلح درآید نه تحت فرماندهی طرف‌های مختلف».

مقتدی صدر در حالی ضابطه مند کردن سلاح بی ضابطه را خواستار شده که سرایا سلام، گروه مسلح تحت امر او خود سلاح حمل می کند و به کسی هم پاسخگو نیست. باید مشخص شود آیا مقتدی صدر می پذیرد همان طور که می گوید، سلاح های این گروه نیز در اختیار ارتش عراق قرار بگیرد و فرماندهی آن به فرمانده کل قوا و رئیس دولت عراق محول شود؟

وی همچنین در حالی از لزوم تصفیه الحشد الشعبی از عناصر خودسر سخن می گوید که سرایا السلام نیز خود گروهی است که تحت عنوان الحشد الشعبی فعالیت می کند اما دستورات خود را از شخص مقتدی صدر می گیرد و به هیچ دولتمردی پاسخگو نیست. آیا رهبر جریان صدر می پذیرد تصفیه الحشد الشعبی شامل سرایا السلام هم بشود؟

مدتی است که مقتدی صدر به بهانه های مختلف به الحشد الشعبی می تازد و اختلافات خود را با این سازمان قانونی علنا بیان می کند. وی تلاش دارد خود و تشکل تحت امر خود را جدای از الحشد الشعبی جا بزند و خود و تشکل تحت امر خود را تشکل قانونی ضابطه مند معرفی کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا