سرخط خبرهاسیاسی

برهم صالح حمله به نیروهای پیشمرگه و اقدامات یکجانبه ترکیه را محکوم کرد

ریاست جمهوری عراق حمله روز گذشته به نیروهای پیشمرگه در استان دهوک و حملات ترکیه به خاک عراق را محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: ریاست جمهوری عراق حمله روز گذشته به نیروهای پیشمرگه در استان دهوک و حملات ترکیه به خاک عراق را محکوم کرد.

براساس بیانیه رسمی سخنگوی ریاست جمهوری عراق، وی بر ضرورت توقف این اقدامات تأکید کرد و حضور نظامی حزب کارگران کردستان در خاک عراق را غیر قانونی دانست و خواستار اقدام برای پایان دادن به این اقدامات برهم‌زننده ثبات در عراق شد.

رئیس جمهوری عراق همچنین بر ضرورت جلوگیری از نقض حاکمیت ارضی کشورش و لزوم خروج نیروهای ترکیه از اقلیم کردستان و موصل تأکید کرد و حضور این نیروها را نقض اصول حسن هم‌جواری و خلاف معاهده‌های بین المللی دانست.

برهم صالح همچنین حمله اخیر ترکیه به مناطق اطراف اردوگاه مخمور را اقدامی پرمخاطره خواند که جان شهروندان و پناهجویان را با خطر مواجه می‌کند و خلاف قوانین بین‌المللی و موازین انسانی است.

رئیس جمهوری عراق جدا از این بر ضرورت تقویت روابط با ترکیه براساس منافع مشترک و حل اختلافات مرزی و همکاری و هماهنگی در پرونده‌های امنیتی و مخالفت با اقدامات یکجانبه ترکیه و لزوم احترام به حاکمیت ارضی عراق تأکید کرد.

او افزود که عراق همواره تأکید کرده است که حاضر نیست میدان نزاع دیگران باشد و اجازه تعرض به خاکش را نمی‌دهد و نمی‌گذارد که از خاکش برای اقدام علیه همسایگان استفاده شود.

منابع امنیتی عراقی روز گذشته از جان باختن 5 نیروی پیشمرگه و زخمی شدن 7 نیرو در حمله ای به این نیروها در منطق جبل متین استان دهوک خبر دادند.

وزارت نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان عراق تأکید کرد که نیروهای حزب کارگران (پ‌ک‌ک) در این حمله از سلاح‌های سبک و سنگین استفاده کردند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا