سرخط خبرهاسیاسی

دیدار و گفت وگوی رئیس جمهوری عراق و وزیر امور خارجه دانمارک

رئیس جمهوری عراق در گفت وگو با وزیر خارجه دانمارک گفت: عراق از همکاری با جامعه جهانی برای تحکیم ثبات منطقه حمایت می کند.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق، امروز یکشنبه در دیدار با وزیر امور خارجه دانمارک تاکید کرد که عراق از همکاری با دوستان خود در جامعه جهانی برای تحکیم ثبات منطقه پشتیبانی می کند.

به گزارش دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری عراق، برهم صالح در کاخ السلام بغداد با «یپه کوفود»، وزیر امور خارجه دانمارک دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس جمهوری عراق تأکید کرد که عراق مشتاق همکاری با برادران و دوستان خود در جامعه بین المللی برای تحکیم امنیت و ثبات در منطقه، کاهش تنش ها و خنثی سازی بحران ها به منظور تحکیم امنیت منطقه ای و بین المللی است.

وی با تاکید بر اینکه ثبات عراق، تضمین امنیت و حاکمیت آن و روابط دیپلماتیک با همه، یک نیاز مهم برای امنیت و ثبات کل منطقه است، به لزوم تقویت همکاری بین المللی در مواجهه با چالش های خشونت و تروریسم و ​​همکاری در زمینه بهداشت و همچنین مواجهه با تغییرات آب و هوایی و محافظت از محیط زیست به عنوان چالش عصر حاضر اشاره کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: دو طرف در این دیدار، درباره راه های توسعه روابط دو جانبه، افزایش چشم انداز همکاری بین دو کشور دوست در زمینه های مختلف و همچنین بررسی تلاش های بین المللی در جنگ با تروریسم رایزنی کردند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا