خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

سوابق و خدمات افسر دستگاه اطلاعات عراق که دیروز ترور شد

«نبراس فرمان الفیلی» که روز دوشنبه هدف تیراندازی تروریست‌های ناشناس قرار گرفت و در جا به شهادت رسید نقش بسیار مهمی مبارزه با تروریسم داشت.

میدل ایست نیوز: روز گذشته خبر ترور یک افسر بلندپایه دستگاه اطلاعات عراق در حالی مخابره شد که کسی نامی از وی نشنیده بود و از سابقه فعالیت‌های وی خبری نداشت.

«فاضل ابورغیف»، کارشناس امنیتی عراقی، در گفت‌وگو با پایگاه «العالم الجدید» از بخشی از سوابق و فعالیت‌های این افسر بلندپایه پرده برداشت.

به گفته این کارشناس عراقی، شهید «نبراس فرمان الفیلی» که روز دوشنبه (8 ژوئن) هدف تیراندازی تروریست‌های ناشناس قرار گرفت و در جا به شهادت رسید نقش بسیار مهمی مبارزه با تروریسم داشت.

او گفت که الفیلی اصلی‌ترین مهره در پرونده «جهاد شاکر» میان سال‌های 2014-2015 بود که در سه مرحله اجرا شد و باعث شناسایی ده‌ها خودروی بمب‌گذاری شده پیش از انفجار آنها شد.

وی افزود که این مقام ترورشده همچنین نقش مهمی در از هم پاشیدن گروه‌های موسوم به ولایت بغداد و ولایت صلاح‌الدین در گروه‌ تروریستی داعش داشت.

به گفته ابورغیف، الفیلی همچنین در ماجرای گروگان‌های لبنانی در سال  2017 و آزادی آنها و همه پرونده‌های آدم‌ربایی و قتل در بغداد را او پیگیری کرده است و افزود که همین نقش پررنگ بود که باعث شد تروریست‌ها او را هدف قرار دهند.

او افزود که این افسر ترور شده چهره‌های ملی بود و هیچ کس نمی داند که او کرد بود یا عرب، مسلمان بود یا مسیحی، شیعه بود یا سنی و تأکید کرد که کمیته تحقیقاتی بدون تردید عاملان ترور وی را شناسایی خواهد کرد.

روز گذشته دستگاه اطلاعات ملی عراق با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تسلیت به مناسبت ترور سرهنگ نبراس فرمان شعبان، تاکید کرد: وی نقش برجسته‌ای در مبارزه با تروریسم داشت.

در بیانیه دستگاه اطلاعات ملی عراق آمده است، صبح امروز کینه‌توزان در بغداد در تلاشی مذبوحانه برای دلسرد کردن این دستگاه امنیتی در ادای مسئولیت ملی‌اش سرهنگ نبراس شعبان را ترور کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است، خون این شهید، چراغی پرفروغ برای ادامه مسیر و انتقام از قاتلان و جنایتکارانی که تلاش دارند تا اراده دولت را سلب کرده و همت نیروهای امنیتی را تضعیف کنند، خواهد بود.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است، شهید نبراس صبح امروز توسط عناصر مسلح در منطقه البلدیات در شرق بغداد ترور شد، وی پیشتر مدیر اداره اطلاعات منطقه الرصافه بود و پیش از ترور، عهده‌دار منصب معاونت مدیر نظارت در دستگاه اطلاعاتی بود.

در پایان این بیانیه آمده است، شهید نبراس با عناصر مسلح درگیر شد و با آنها به تبادل تیراندازی پرداخت اما فرد مسلحی ناگهان از خودروی دوم که سلاح کلاشینکوف در اختیار داشت، چندین تیر به سمت وی شلیک شد که در جا به شهادت رسید.

منبع
العالم الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا