اقتصادیخبر اولسرخط خبرها

مذاکرات عراق و عربستان درباره توسعه همکاری ها در بخش انرژی

هیئتی از وزرا و مقامات عراق و عربستان در مذاکراتی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد راه‌های توسعه روابط دوجانبه را بررسی کردند.

میدل ایست نیوز: هیئتی از وزرا و مقامات عراق و عربستان در مذاکراتی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد راه‌های توسعه روابط دوجانبه را بررسی کردند.

دفتر اطلاع‌رسانی وزارت نفت عراق اعلام کرد که در این نشست از جانب عراق وزرای نفت و برق و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و چند مقام دیگر و ازجانب عربستان وزیر انرژی عربستان و مقاماتی از شرکت آرامکو و اکوپاور حضور داشتند.

در این مذاکرات گسترش همکاری‌های دو کشور در همه عرصه‌ها ازجمله انرژی و پتروشیمی و سرمایه‌گذاری در بخش استخراج گاز و تولید انرژی‌های پاک بررسی شد.

براساس این بیانیه شرکت‌های عربستانی برای بستن قراردادهای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بزرگ گاز و بهره‌برداری از گاز استخراج شده با نفت به خصوص در میدان گازی عکاز در استان انبار و میدان گازی ارطاوی در بصره و نیز سرمایه‌گذاری در پروژه پتروشیمی نبراس ابراز تمایل کردند.

«عبدالعزیز بن سلمان»، وزیر انرژی عربستان، در این مذاکرات تأکید کرد که عربستان در پی تحقق شراکت با عراق است و افزود که این دیدارها موجب تسریع در اجرای تفاهم‌نامه‌های امضاشده میان دو کشور می‌شود.

در سفر نخست وزیر عراق به عربستان سعودی در ماه آوریل گذشته، دو کشور درباره تاسیس یک صندوق مشترک بین عراق و عربستان با سرمایه تقریبی 3 میلیارد دلار به عنوان کمک عربستان به تقویت سرمایه گذاری در زمینه های اقتصادی و همکاری در زمینه انرژی و انرژی تجدیدپذیر و فعالسازی و تسریع طرح مشترک در سایه شورای هماهنگی عربستان و عراق توافق کردند.

تکمیل پروژه اتصال برق دو کشور و تقویت هماهنگی در زمینه حمایت و تقویت فرصت های سرمایه گذاری شرکت های عربستانی و دعوت از آنها برای گسترش فعالیت هایشان در عراق و در زمینه های مختلف و همچنین گسترش تلاش های برای بازسازی عراق از دیگر تفاهمات به دست آمده در این سفر بود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا