سرخط خبرهاسیاسی

کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق: ترکیه در عمق 15 کیلومتری خاک عراق پایگاه نظامی ایجاد کرده است

کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق خواستار توافق بغداد با اربیل برای ایجاد سازوکاری جهت جلوگیری از دخالت‌های نظامی ترکیه در خاک عراق شد.

میدل ایست نیوز: کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق خواستار توافق بغداد با اربیل برای ایجاد سازوکاری برای جلوگیری از دخالت‌های نظامی ترکیه در خاک عراق شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، «محمد رضا آل حیدر» در گفت‌وگوی تلویزیونی تأکید کرد که ترکیه در عمق 15 کیلومتری خاک عراق به سمت بعشیقه یک پایگاه نظامی ساخته و افزود که تفاهم نظامی‌ای با ترکیه برای ساخت چنین پایگاهی وجود ندارد.

او همچنین خبر داد که به‌زودی هیئتی از کمیسیون امنیت و دفاع مجلس برای اطلاع از وضعیت بمباران اخیر به زاخو و عمادیه خواهند رفت.

ترکیه از 23 آوریل 2021، دور جدیدی از عملیات نظامی برای تعقیب عناصر حزب کارگران کردستان را آغاز کرده است که از کشورهای مجاور نظیر سوریه و عراق برای حمله به ترکیه و ارتش آن استفاده می کنند.

«خلوصی اکار»، وزیر دفاع ترکیه، روز یکشنبه گذشته از کشته شدن 352 تروریست در سوریه و شمال عراق از 23 آوریل گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ترکیه‌ای «آناتولی»، در سخنانی در پایان رزمایش «گرگ دریا» در شرق دریای مدیترانه، گفت که نیروهای ترکیه‌ای توانستند وارد همه پناهگاه‌های حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) بشوند.

او افزود که از آغاز سال جاری میلادی هزار و 212 تروریست کشته شده‌اند.

آکار افزود که آنکارا به حاکمیت ارضی همسایگانش احترام می‌گذارد و تنها هدفش مبارزه با تروریست‌هایی است که تهدیدی برای امنیت ترکیه و کل منطقه هستند.

وزیر دفاع ترکیه گفت که کشورش به مبارزه با تروریسم در داخل و خارج ترکیه ادامه خواهد داد.

تاکنون عراق و سوریه بارها نسبت به اقدامات یکجانبه ترکیه در خاک کشورشان اعتراض رسمی خود را اعلام کرده اند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا