اقتصادیخبر اولسرخط خبرها

بانک جهانی: عراق درخواستی برای دریافت وام نداده و در صورت بیان چنین درخواستی آماده همکاری هستیم

نماینده بانک جهانی در عراق تأکید کرد که بغداد تاکنون درخواستی برای دریافت وام به بانک جهانی نداده و در صورت وجود چنین درخواستی آماده کمک به عراق است.

میدل ایست نیوز: نماینده بانک جهانی در عراق تأکید کرد که بغداد تاکنون درخواستی برای دریافت وام به بانک جهانی نداده و در صورت وجود چنین درخواستی آماده کمک به عراق است.

«رمزی نعمان»، نماینده بانک جهانی در عراق، در گفت‌وگو با روزنامه رسمی «الصباح» گفت که دولت عراق با تنظیم برگه سفید اصلاحات اقتصادی سیاست بهبود وضعیت اقتصادی را پیش گرفته هرچند همچنان گرفتار بحران اقتصادی است.

وی تأکید کرد که بانک جهانی آماده هرگونه کمک به عراق درصورت درخواست بغداد است و خبر داد که بانک جهانی در حال حاضر در حال همکاری با عراق درباره یک پروژه جدید مربوط به تأمین واکسن کرونا به درخواست دولت عراق است.

نعمان گفت که دولت عراق تاکنون از بانک جهانی وامی درخواست نکرده و اگر چنین درخواستی مطرح شود آماده مذاکره و همکاری با عراق در هر سطح و نوعی است چون کمک به عراق برای رسیدن به ثبات و توسعه پایدار برای بانک جهانی اهمیت دارد.

وی افزود که بانک جهانی با دولت عراق در اجرای گام‌های اصلاحات اقتصادی براساس آنچه خود دولت عراق تنظیم و تصویب کرده همکاری می‌کند و دولت عملا اجرای برگه سفید اصلاحات را آغاز کرده است.

نماینده بانک جهانی در عراق تأکید کرد که البته نباید انتظار داشت که روند اجرای اصلاحات روندی آسان و هموار باشد و افزود که عراق بحران‌های بسیاری دارد و اصلی‌ترین لازمه اجرایی شدن اصلاحات وجود تصمیم و توافق سیاسی در این باره است.

او گفت که بخشی از مشکلات اقتصادی کنونی عراق از دولت‌های سابق به ارث رسیده و برخی دیگر نتیجه کاهش قیمت نفت و شیوع کروناست و این همه مسائلی نیست که یک شبه حل شود.

نعمان افزود که اقبال عمومی به انتخابات و تلاش برای تشکیل نظام سیاسی‌ای که بتواند به اصلاحات واقعی پایبند باشد و برای بازسازی ساختار اقتصادی و رفع مشکلات موجود اقدام کند لازم است.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا