سرخط خبرهاسیاسی

رایزنی رئیس اقلیم کردستان عراق با وزیر امور خارجه بریتانیا در اربیل

رئیس اقلیم کردستان بر پایبندی اربیل به قطعنامه‌های بین‌المللی درخصوص حفظ محیط زیست و مقابله با تغییرات آب و هوایی تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان بر پایبندی اربیل به قطعنامه‌های بین‌المللی درخصوص حفظ محیط زیست و مقابله با تغییرات آب و هوایی تاکید کرد.

بارزانی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «دومینیک راب»، وزیر امور خارجه بریتانیا اظهار داشت: در این دیدار درباره توسعه مناسبات مشترک، اختلافات و مسائل حل نشده میان اربیل و بغداد و تلاش‌ها برای رفع این اختلافات، جنگ علیه داعش و نگرانی‌ها از بازگشت دوباره آن، وضعیت منطقه و مسائل مورد اهتمام مشترک رایزنی کردیم.

وی با بیان اینکه بریتانیا در کنار دیگر کشورها نقشی اساسی در ایجاد منطقه امن در سال 1991 میلادی ایفا کرد، اظهار داشت: ایجاد این منطقه سرآغاز جدیدی برای اقلیم کردستان بود و از آن زمان، روابط ما با بریتانیا در همه زمینه‌ها ادامه پیدا کرد و در مرحله جنگ با داعش این روابط گسترش بیشتری یافت.

بارزانی افزود: اقلیم کردستان و عراق از شیوع اپیدمی کرونا تاثیر پذیرفتند و این ویروس خسارت‌های سنگین اقتصادی به کشور وارد کرد و اکنون ما در مرحله پساکرونا به همکاری و هم‌افزایی همگان نیاز داریم.

وی در پایان گفت: ما اکنون از مشکلات مربوط به خشکسالی و آثار منفی جنگ علیه داعش رنج می بریم و اقلیم کردستان به قطعنامه‌های بین المللی درخصوص محیط زیست و حفظ آن از تغییرات آب و هوایی پایبند است.

از سوی دیگر، وزیر امور خارجه برینانیا گفت: سفر من به بغداد و اربیل در چارچوب اهتمام به مناسبات دوجانبه است و ما دوستان مردم کردستان هستیم و معتقدم که روابط تاریخی با یکدیگر داریم و با چالش‌های بسیاری رو به رو شدیم.

وی با بیان اینکه معتقدم اقلیم کردستان می‌تواند با خطرات داعش مقابله کند، گفت: در دیدار با بارزانی درباره امنیت و ثبات عراق و اقلیم کردستان صحبت کردیم و بریتانیا به تعهدات خود در قبال عراق عمل خواهد کرد.

راب در ادامه از اختصاص مبلغی برای حمایت از نیروهای پیشمرگه توسط دولت بریتانیا خبر داد و گفت: در دیدار با دولت بریتانیا درخصوص نقش رسانه‌های آزاد، آزادی بیان و تغییرات آب و هوایی گفت و گو کردیم.

وی در پایان از رئیس اقلیم کردستان عراق خواست تا به لندن سفر کند.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا