اجتماعیخبر اولسرخط خبرها

قرارداد تازه عراق برای خرید 12 میلیون دوز واکسن فایزر

وزارت بهداشت عراق از امضای قرارداد با شرکت فایزر ـ بیوتک برای خرید 12 میلیون دوز واکسن فایزر طی سال جاری میلادی خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت بهداشت عراق از امضای قرارداد با شرکت فایزر ـ بیوتک برای خرید 12 میلیون دوز واکسن فایزر طی سال جاری میلادی خبر داد.

«ریاض الحلفی»، مدیر اداره بهداشت عمومی وزارت بهداشت عراق گفت که این وزارت‌خانه قراردادی با شرکت فایزر ـ بیوتک برای خرید این تعداد واکسن فایزر امضا کرده و افزود که عراق در ماه جاری میلادی 500 هزار دوز و در ماه‌های بعد به تدریج مقادیر بیشتری از این واکسن دریافت خواهد کرد.

او گفت که امکانات لجستیک تحویل گرفتن این واکسن ازجمله یخچال‌های با دمای منفی 80 درجه هم با هماهنگی سازمان بهداشت جهانی تهیه شده و به صورت برابر میان استان‌ها توزیع شده است.

وی افزود که نیمی از این محموله تا سه ماه آینده به عراق خواهد رسید و تا ماه ژوئن حجم کل واکسن‌های موجود در عراق 10 برابر چیزی خواهد بود که اکنون هست.

الحلفی تأکید کرد که دولت همه آنچه در توان داشته برای تأمین واکسن‌های معتبر در سطح جهانی تهیه کرده است و امیدوار است که با جلب اعتماد مردم آمار دریافت واکسن در کشور افزایش یابد.

براساس تازه‌ترین آمار وزارت بهداشت عراق در این کشور تاکنون 667 هزار و 67 تن واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

دولت عراق تبلیغات گسترده و اقدامات تشویقی برای واداشتن مردم به دریافت واکسن انجام داده است.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا