سرخط خبرهاسیاسی

پیام تشکر رئیس مجلس لبنان از نخست‌وزیر عراق بابت افزایش کمک نفتی به 1 میلیون تُن

رئیس مجلس لبنان با ارسال پیامی به نخست‌وزیر عراق از موافقت دولت این کشور با افزایش ارسال نفت به لبنان از 500 هزار تُن به 1 میلیون تُن تشکر کرد.

میدل ایست نیوز: «نبیه بری»، رئیس مجلس لبنان با ارسال پیامی به «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق از موافقت دولت این کشور با افزایش ارسال نفت به لبنان از 500 هزار تُن به 1 میلیون تُن تشکر کرد.

در پیام بری آمده، خبر موافقت شما و دولت محترم‌تان با ارسال یک میلیون تُن نفت خام به لبنان را دریافت کرده و از صمیم قلب تشکر خود را ابراز می‌کنیم؛ این مقدار نفت برای رفع نیمی از نیازهای سالانه لبنان به نفت کافی است.

رئیس مجلس لبنان در پایان اظهار داشت: به نام خود و به نیابت از مجلس و مردم لبنان کمال تشکر و قدردانی را از نخست‌وزیر، دولت، پارلمان و مردم عراق دارم و آرزوی پیشرفت، ثبات و شکوفایی هر چه بیشتر عراق را دارم.

هیات دولت عراق در نشست روز گذشته خود با افزایش ارسال نفت خام از 500 هزار تُن به 1 میلیون تُن به لبنان موافقت کرد.

لبنان از اواخر سال 2019 گرفتار بحران اقتصادی و مشکلات جدی اجتماعی و معیشتی شده که ادامه اختلافات سیاسی و نبود دولتی که به اداره امور بپردازد این مشکلات را پیچیده‌تر کرده است.

از تازه‌ترین مشکلاتی که اخیرا  در لبنان پیش آمده کمبود سوخت و بنزین و صف‌های طولانی دربرابر پمپ بنزین‌هاست.

روز گذشته سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، در اظهاراتی تأکید کرد که حل بحران بنزین در لبنان ممکن است و فقط یک تصمیم‌گری شجاعانه لازم دارد.

وی گفت ایران همچنان آماده صادرات سوخت به لبنان و دریافت لیره لبنانی به جای دلار است.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا