اجتماعیخبر اولسرخط خبرها

عربستان شرایط حجاج امسال را اعلام کرد

وزارت بهداشت عربستان شرایط حجاج امسال را به مشروط به دریافت یک یا دو دوز واکسن ویروس کرونا اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد که حجاجی که قرار است در حج امسال شرکت کنند، باید یک یا دو دوز واکسن کرونا دریافت کرده باشند و دست کم دو هفته از واکسیناسیون گذشته باشد و یا واکسینه شده و بهبود یافته باشند.

«توفیق الربیعه»، وزیر بهداشت عربستان در گفت وگویی با روزنامه عکاظ عربستان گفت: همه حجاج باید در سلامت باشند و بیماری های مزمن نداشته باشند تا تضمین کنیم حجی ایمن و بسیار سالم برگزار شود.

وی با تاکید بر اهتمام عربستان بر سلامت همه حجاج، تصریح کرد که پروتکل های بهداشتی حجاج شامل گروه سنی 18 تا 65 سالگی می شود.

الربیعه افزود عربستان پروتکل های ویژه ای برای حج در نظر گرفته و تاکید کرد که عربستان به امنیت و سلامت بالای حجاج اهتمام دارد.

وزارت حج و عمره عربستان روز گذشته در بیانیه ای گفت که با توجه به تداوم انتشار ویروس کرونا و ظهور گونه های جهش یافته این ویروس در جهان، حج امسال در مجموع با 60 هزار نفر از شهروندان عربستانی و افراد مقیم در کشور برگزار خواهد شد.

این دومین حجی است که با توجه به انتشار ویروس کرونا در جهان با محدودیت برگزار می شود.

دولت عربستان حج تمتع سال گذشته را نیز به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بدون حضور زایران خارجی برگزار کرد و تنها حدود 10 هزار نفر از اتباع و افراد مقیم این کشور موفق به ادای حج تمتع شدند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا