سرخط خبرهاسیاسی

«نفتالی بنت» رسما نخست‌وزیر اسرائیل شد

دولت جدید اسرائیل به رهبری «نفتالی بنت» با کسب 60 رای موافق در مقابل 59 رای مخالف، تایید کنست را به دست آورد.

میدل ایست نیوز: دولت جدید اسرائیل به رهبری «نفتالی بنت» شامگاه امروز یکشنبه با کسب 60 رای موافق در مقابل 59 رای مخالف، تایید کنست را به دست آورد و بدین ترتیب، سی و ششمین دولت تاریخ اسرائیل شد.

بنت در آستانه جلسه کنست گفت که دولتش پایانی بر دوره طولانی بحران سیاسی در اسرائیل خواهد بود.

توافق تشکیل کابینه که به تأیید سران احزاب حاضر در ائتلاف رسیده شامل بندهایی می‌شود که از جمله ارائه بودجه 2 ساله برای اسرائیل ظرف 145 روز از تشکیل دولت است و اگر دولت نتواند تأیید مجلس را برای بودجه بگیرد دولت ساقط خواهد شد هرچند او نخست‌وزیر دوره انتقالی خوهد ماند. این دولت بیشترین شمار اعضای زن

به موجب این توافق بنت تا سال 2023 در مقام نخست‌وزیری خواهد ماند و پس از آن یائیر لاپید به مدت دو سال نخست‌وزیر خواهد شد و آنان مقام وزارت امور خارجه را با یکدیگر مبادله می‌کنند.

در این توافق، بنی گانتس در مقام وزیر دفاع می‌ماند و اویگدور لیبرمن وزیر دارایی و جدعون ساعر وزیر دادگستری و «ایلیت شاکد» وزیر کشور خواهند بود.

کمیته برگزارکننده کنست اعلام کرد که نخستین جلسه کنست که در آن برای تعیین رئیس جدید کنست و نخست وزیر  رأی گیری خواهد شد امروز (یکشنبه 13 ژوئن) برگزار خواهد شد.

به موجب آیین نامه داخلی کنست، در این جلسه رئیس حزبی که بیشترین کرسی‌ها را دارد، یعنی لیکود به ریاست نتانیاهو، حق سخنرانی دارد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا