سرخط خبرهاسیاسی

عون: لبنان خواستار ادامه مذاکرات درباره ترسیم مرزها با اسرائیل است

رئیس جمهوری لبنان تأکید کرد که این کشور خواستار ادامه مذاکرات غیر مستقیم با اسرائیل درباره ترسیم مرزهای دریایی لبنان است.

میدل ایست نیوز: «میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان تأکید کرد که این کشور خواستار ادامه مذاکرات غیر مستقیم با اسرائیل درباره ترسیم مرزهای دریایی لبنان است.

در بیانیه رسمی دفتر عون آمده که وی در دیدار با «جان دوروشه»، مقام امریکایی که در مذاکرات لبنان و اسرائیل نقش واسطه را بر عهده دارد تأکید کرد که لبنان خواستار ادامه این مذاکرات است.

او افزود که هدف از این مذاکرات رسیدن به تفاهم درباره ترسیم مرزهای دریایی لبنان به نحوی است که حافظ حقوق طرف‌های ذی ربط باشد.

عون از امریکا خواست که برای پیشبرد این مذاکرات به صورتی عادلانه و شفاف و بدون پیش‌شرط کمک کند تا لبنان بتواند حقوق خود را بازیابد.

او ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های دوروشه به نتایج مثبتی بینجامد به خصوص که دولت تازه‌ای در اسرائیل بر سر کار آمده و لازم است تلاش‌های بیشتری انجام شود تا تأخیر بیشتر در مذاکرات رخ ندهد.

رئیس جمهوری لبنان افزود که اسرائیل نمی‌تواند دیدگاهی یکجانبه را بر مذاکرات تحمیل کند و تأکید کرد که لبنان آماده پذیرش همه دیدگاه‌هایی است که موجب حفاظت از تمامیت ارزی لبنان در آب‌هایش باشد.

مذاکرات لبنان و اسرائیل برای ترسیم مرزها که اهمیت بسیاری برای تقسیم ثروت‌های نفتی و گازی دریای مدیترانه دارد، از ماه اکتبر گذشته با وساطت امریکا در مقر سازمان ملل در منطقه مرزی ناقوره آغاز شد و بعد از چهار جلسه، ادامه آن به درخواست اسرائیل به تعویق افتاد.

این مذاکرات پس از گفت وگوهای طولانی حدودا دو ساله میان امریکا و لبنان انجام شد که پرونده گفت وگوها در لبنان توسط «نبیه بری»، رئیس مجلس لبنان، مدیریت می شد.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا