سرخط خبرهاسیاسی

فؤاد حسین خطاب به همتای لبنانی خود: عراق همواره حامی لبنان خواهد بود

وزرای امور خارجه عراق و لبنان در حاشیه نشست مشورتی وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در دوحه درباره روابط دوجانبه عراق و لبنان و راه های تقویت آن رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق که در دوحه بسر می برد، امروز سه شنبه با «زینه عکر»، همتای لبنانی خود دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار که با حضور سفیر عراق در قطر، رئیس اداره عربی، مشاور سفارت عراق و هیئت همراه وزیر خارجه لبنان برگزار شد، دو طرف به بررسی راه های مختلف روابط دوجانبه بین دو کشور و راه های تداوم تقویت آن در زمینه های مختلف پرداختند.

فؤاد حسین در این دیدار سطح متمایزی از روابطی که بغداد و بیروت به آن رسیده اند را تحسین کرد.

وزرای امور خارجه عراق و لبنان همچنین درباره مسائل دارای اهمیت مشترک و آخرین تحولات منطقه رایزنی، و بر سر تداوم رایزنی ها و هماهنگی تلاش های برای حمایت از راه حل های سیاسی با هدف تقویت امنیت و ثبات در منطقه توافق کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق ضمن تاکید بر اینکه عراق از لبنان و ملت برادرش تقدیر کرده و می کند و همواره حامی برادرانش در لبنان خواهد بود، به اهمیت برگزاری نشست کمیته مشترک عراق و لبنان برای فعالسازی همه مسائل و پرونده های مشترک بین دو کشور اشاره کرد.

از طرفی دیگر وزیر امور خارجه لبنان نیز ضمن تقدیر و تشکر از دولت و ملت عراق برای مواضع حامیانه از لبنان و حمایت از این کشور و پشتیبانی از ملت لبنان، افزود که این مساله بیانگر استحکام روابط برادرانه بین دو کشور است.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا