سرخط خبرهاسیاسی

رایزنی وزرای امور خارجه عراق و پاکستان درباره تسهیل صدور روادید برای زائران عتبات

وزیر امور خارجه عراق که به منظور شرکت در اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا، در ترکیه حضور دارد با وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

میدل ایست نیوز: «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق که به منظور شرکت در اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا در ترکیه بسر می برد، با «مخدوم شاه محمود قریشی»، وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد.

وی در این دیدار بر لزوم فعالسازی کمیته مشترک عراق و پاکستان و اجرای توافقنامه ها و یادداشت های تفاهم مشترک بین دو کشور تاکید کرد.

وزرای امور خارجه عراق و پاکستان درباره راه های تقویت و توسعه روابط دوجانبه در مسائل دارای اهمیت مشترک از جمله زمینه اقتصادی که منافع مشترک دو کشور دوست را محقق می سازد، رایزنی کردند.

دو طرف همچنین درباره برخی پرونده های همکاری مشترک در زمینه انرژی، گردشگری دینی، راه های تسهیل صدور روادید برای زائران پاکستانی عتبات مقدسه رایزنی کردند.

راه اندازی خط هوایی مستقیم بین بغداد و اسلام آباد و بالعکس و فعالسازی همکاری اقتصادی و تجاری بین دو کشور از دیگر محورهای گفت وگوی وزرای خارجه عراق و پاکستان بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق تاکید کرد که پاکستان شریک اساسی و مهم عراق است و دو کشور روابط ریشه ای و عوامل مشترکی از جمله مقابله با تروریسم و افراط گرایی دارند.

از طرفی دیگر وزیر خارجه پاکستان نیز نسبت به همکاری مشترک گسترده تر پاکستان با عراق در همه زمینه ها از جمله مهم ترین آن همکاری در زمینه مبارزه با تروریسمو گردشگری دینی ابراز امیدواری کرد.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا