سرخط خبرهاسیاسی

رئیس ستاد ارتش اسرائیل برای بررسی پرونده هسته‌ای ایران عازم واشنگتن شد

«اویو کوخاوی» فرمانده ستاد ارتش اسرائیل، سفر رسمی خود به واشنگتن را که تاکنون چند بار به تعویق افتاده بود آغاز کرد.

میدل ایست نیوز: ژنرال «اویو کوخاوی»، فرمانده ستاد ارتش اسرائیل، سفر رسمی خود به واشنگتن را که تاکنون چند بار به تعویق افتاده بود آغاز کرد.

به گزارش «العربی الجدید» این سفر قرار بود که چند ماه پیش انجام شود اما چند بار ازجمله آخرین بار به علت تنش‌ها در نوار غزه به تعویق افتاد.

کوخاوی قرار است در این سفر مواضع اسرائیل درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران و بازگشت امریکا به این توافق را برای مقامات کاخ سفید تشریح کند.

نشریات اسرائیلی خبر داده‌اند که کوخاوی در این سفر با مقامات بلندپایه دستگاه‌های امنیتی و نظامی امریکا ازجمله مشاور امنیت ملی و وزیر دفاع و فرمانده ستاد مشترک امریکا دیدار خواهد کرد.

نشریه «هاآرتص» خبر داد که گروهی از بلندپایه‌ترین افسران اسرائیلی ازجمله رئیس بخش راهبردی ارتش اسرائیل و رئیس مرکز پژوهش‌های دستگاه اطلاعات ارتش در این سفر کوخاوی را همراهی می‌کنند.

کوخاوی نخستین مقام اسرائیلی است که پس از تشکیل دولت جدید در اسرائیل به امریکا سفر می‌کند. این سفر در حالی انجام می‌شود که شماری از سران امنیتی اسرائیل هشدار داده‌اند که فرصت اسرائیل برای تأثیرگذاری بر روند مذاکرات هسته‌ای با ایران رو به کاهش است.

جدا از پرونده هسته‌ای ایران، روابط امنیتی و نظامی اسرائیل و امریکا و حملات اسرائیل برای جلوگیری از تثبیت جایگاه ایران در سوریه و نیز خرید سلاح از دیگر موضوعات مورد بحث کوخاوی در امریکا خواهد بود.

این سفر در حالی آغاز شده که کابینه امنیتی اسرائیل امروز در اولین جلسه خود به ریاست «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر اسرائیل، ازسرگیری حملات به نوار غزه را در دستور کار خود دارد.

در این جلسه نقشه حملات نظامی جدید و برنامه ارتش برای آغاز دور تازه‌ای از حملات به نوار غزه بررسی خواهد شد.

مقامات اسرائیلی معتقدند که جنگ در نوار غزه به پایان نرسیده و اسرائیل باید همیشه آماده درگیری‌های تازه در این نقطه باشد و در همین راستا «بنی گانتس»، وزیر دفاع اسرائیل، و «آویو کوخاوی»، رئیس ستاد ارتش، نقشه‌های نظامی تازه‌ای تدارک دیده‌اند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا