خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

آمادگی زودهنگام برای انتخابات عراق؛ 8273 حوزه رای‌گیری برای 25 میلیون رای‌دهنده

کمیساریای عالی انتخابات عراق در بیانیه‌ای رسمی از شمار مراکز رای‌گیری در سراسر این کشور، همزمان با نشست‌های فرماندهان امنیتی بلندپایه برای اتمام طرح تامین امنیتی خبر داد.

میدل ایست نیوز: کمیساریای عالی انتخابات عراق در بیانیه‌ای رسمی از شمار مراکز رای‌گیری در سراسر این کشور، همزمان با نشست‌های فرماندهان امنیتی بلندپایه برای اتمام طرح تامین امنیتی خبر داد.

«جمانه غلای»، سخنگوی کمیساریای عالی انتخابات عراق در این بیانیه اظهار داشت: پس از پایان مهلت نوسازی اطلاعات رای‌دهندگان و مشخص شدن تعداد نهایی واجدین شرایط انتخابات، شورای مرکزی کمیساریا ایجاد 8273 حوزه رای‌گیری که دربردارنده 55 هزار و 41 مرکز رای‌گیری موافقت کرده است.

غلای گفت: کمیساریای انتخابات در پیامی اطمینان‌بخش به مردم عراق و همه رای‌دهندگان تاکید می‌کند که ما دغدغه جدی برای برگزاری سالم انتخابات از رهگذر اتخاذ راهکارهای لازم داریم.

قانون جدید انتخابات، عراق را به 83 دایره انتخاباتی در سراسر کشور از جمله اقلیم کردستان تقسیم می‌کند و بیش از 25 میلیون واجد شرایط و 235 فراکسیون و حزب سیاسی از جمله گروه‌های برآمده از تظاهرات مردمی برای رقابت در این انتخابات حضور دارند.

در همین رابطه، «حسن سلمان»، مدیر رسانه‌ای و ارتباطات مردمی کمیساریای عالی انتخابات پیش بینی کرد که اسامی نامزدهای انتخاباتی در هفته جاری مورد تایید قرار گیرد و علت تاخیر روی داده به این مساله باز می گردد که قانون انتخابات بر ارسال اسامی داوطلبان به نهادهای مسئول بررسی صلاحیت‌ها و اطلاعات تصریح دارد و برخی نهادها در پاسخگویی به استعلام‌ها قدری تاخیر کردند.

«فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق هم در روز گذشته در پاسخ به دعوت وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا به لوکزامبورگ سفر کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه عراق آمده، سفر فواد حسین به لوکزامبورگ برای گفت‌‌‌‌وگو درباره اعزام تیم فنی به عراق به منظور بررسی مساله نظارت بر انتخابات آتی است تا با تامین شرایط مناسب، این انتخابات بیانگر واقعی اراده ملت عراق باشد.

به گفته منابع امنیتی، نیروهای ارتش مسئول اصلی و مستقیم تامین امنیت مراحل مختلف فرایند رای‌گیری خواهد بود.

این منابع افزودند: دلیل آغاز زودهنگام آماده‌سازی به تلاش دولت برای تعیین‌تکلیف پرونده امنیتی و مقابله با هر گونه تلاش‌ها برای تعویق زمان برگزاری انتخابات به دلایل امنیتی باز می گردد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا