خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

عربستان: خروج نیرو و تجهیزات نظامی امریکا تاثیری بر قدرت دفاعی ما نمی‌گذارد

عربستان در نخستین واکنش به تصمیم امریکا برای خارج کردن سامانه پدافندی پاتریوت از خاورمیانه از جمله عربستان تاکید کرد که این اقدام تاثیری در قدرت دفاعی اش نخواهد داشت و توان دفاع از خود را دارد.

میدل ایست نیوز: عربستان تاکید کرد کاهش حضور نیروهای امریکایی در عربستان تاثیری بر توانایی های دفاعی این کشور نخواهد گذاشت.

«ترکی المالکی»، سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان گفت: خروج نیروهای امریکایی از عربستان یا خارج کردن بخشی از توانایی های نظامی، تاثیری بر قدرت دفاعی عربستان نخواهد گذاشت.

وی افزود: درک عمیقی با هم پیمانانمان درباره تهدید در منطقه وجود دارد، ما توان دفاع از کشورمان را داریم.

این نخستین واکنش عربستان به تصمیم امریکا برای کاهش نیروهایش در عربستان و خارج کردن سامانه های پدافندی از خاورمیانه از جمله عربستان است.

عربستان اکنون برای دفاع از خود در برابر حملات از سامانه پدافندی پاتریوت امریکا استفاده می کند.

در آوریل گذشته، یونان طبق توافقی اعلام کرد که برای محافظت از زیرساخت های عربستان موشک‌های پاتریوت را در اختیار این کشور قرار می‌دهد.

پیش از این روزنامه «وال استریت ژورنال» امریکا به نقل از برخی مسئولان در دولت امریکا خبر داد که امریکا شمار سامانه های پدافندی ضد موشکی خود در خاورمیانه را به شدت کاهش داد.

به نوشته این روزنامه امریکایی، وزارت دفاع امریکا شروع به خارج کردن حدود 8 باتری سامانه پدافندی پاتریوت از کشورهایی از جمله عراق، کویت، اردن و عربستان کرده است.

مقامات امریکایی به این روزنامه گفتند: پنتاگون همچنین سامانه پدافندی «ثاد» برای موشک های با ارتفاع زیاد را از عربستان خارج خواهد کرد و شمار آشیانه های جنگنده هایی که آن منطقه را پوشش می دهد، کاهش خواهد داد.

این تصمیم وزارت دفاع امریکا همچنین شامل بازاستقرار صدها سرباز عامل در این بخش ها نیز می شود. این گام در زمانی اتخاذ می شود که ارتش امریکا قصد خروج کامل از افغانستان را دارد و شمار نیروهایش در عراق را کاهش داده است.

همچنین بخوانید

تصمیم بایدن برای خارج کردن «پاتریوت» از خاورمیانه به چه معناست؟

منبع
الخلیج الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا