سرخط خبرهاسیاسی

مسئول حماس در غزه: دیدار با هیات سازمان ملل مثبت نبود/گزینه بازگشت «مقاومت مردمی» برای فشار به اسرائیل روی میز است

مسئول حماس در نوار غزه اعلام کرد دیدار با هیات سازمان ملل برای حل بحران در غزه مثبت نبود.

میدل ایست نیوز: «یحیی السنوار»، مسئول حماس در نوار غزه اعلام کرد دیدار با هیات سازمان ملل برای حل بحران در غزه مثبت نبود.

السنوار پس از دیدار با «تور وینسلاند»، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه که به همراه هیاتی هشت نفره از بیت حانون وارد غزه شده بود، در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار داشت: علیرغم عمق گفت‌وگوها اما هیچ نشانه‌ وجود ندارد که نشان دهد بحران انسانی در نوار غزه در حال حل شدن است و اسرائیل تلاش می‌کند تا مردم فلسطین را در موضوع کاستن فشارها بر ساکنان نوار غزه مورد باج‌خواهی قرار دهد.

مسئول حماس در نوار غزه تاکید کرد: ما رسما به نماینده سازمان اعلام کردیم که حماس به زودی نشستی با دیگر گروه‌های فلسطینی ترتیب خواهد داد تا درباره راه‌های اعمال فشار بر اسرائیل از رهگذر مقاومت مردمی برای الزام تل‌آویو به اعتراف و به رسمیت شناختن حقوق مردم فلسطین گفت‌وگو کنند.

سخنان السنوار درخصوص بازگشت «مقاومت مردمی» بدون استفاده از عبارت «مسلحانه» به این معناست که گروه‌های فلسطینی از دیگر گزینه‌ها نظیر تجمعات و تظاهرات در مرزها، پرتاب بالن‌های آتش‌زا و درگیری‌های شبانه در مرزهای اسرائیل استفاده خواهند کرد.

وی در ادامه تاکید کرد که به نماینده سازمان ملل اطلاع دادین که ما تداوم بحران انسانی در نوار غزه را نخواهیم پذیرفت.

اسرائیل تاکنون با وارد کردن سوخت‌های اهدایی قطر به نیروگاه تولید برق و کمک‌های ماهانه 10 میلیون دلاری دوحه به ساکنان نیازمند نوار غزه مخالفت کرده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا