سرخط خبرهاسیاسی

ده ها کشته و زخمی با شدت گرفتن درگیری ها در یمن

به گفته منابع نظامی یمنی، روز سه‌شنبه شاهد خشونت‌بارترین درگیری‌ها میان دو طرف در شمال غربی استان مأرب بود.

میدل ایست نیوز: با شدت گرفتن درگیری‌ها میان نیروهای انصارالله و ارتش حکومت وابسته به عربستان در جبهه مأرب ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.

به گزارش «الجزیره» به نقل از منابع نظامی یمنی، روز سه‌شنبه شاهد خشونت‌بارترین درگیری‌ها میان دو طرف در شمال غربی استان مأرب بود.

این منابع گفته‌اند که نیروهای انصارالله حمله گسترده‌ای را علیه مواضع نیروهای ارتش حکومت وابسته به عربستان در یمن در منطقه وادی حلحلان و جفره تدارک دیدند که خسارت‌های شدیدی به دو طرف وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع نظامی در این درگیری‌ها 27 تن از نیروهای ارتش یمن (وابسته به حکومت عربستان) و 63 تن از نیروهای انصارالله جان خود را از دست دادند.

همزمان رسانه‌های انصارالله از 27 حمله هوایی جنگنده‌های عربستان به مناطق تنش در استان مأرب خبر دادند.

روز گذشته «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان، تأکید کرد که این کشور «طرحی راهبردی» برای آتش‌بس در یمن ارائه کرده است که انصارالله به آن پاسخی نداده‌اند.

بن فرحان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای اتریشی خود در وین تأکید کرد که عربستان توقف درگیری‌ها و وارد شدن به روند سیاسی را خواستار است.

در هفته‌های اخیر تلاش‌های دیپلماتیک گسترده‌ای در سطح بین‌المللی برای رسیدن به آتش بس در یمن انجام شده که هنوز به نتیجه روشنی نرسیده است.

 

همچنین بخوانید:

در مأرب یمن چه می گذرد و این استان چرا مهم است؟

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا