اقتصادیسرخط خبرها

مذاکرات امنیتی عراق و عربستان درباره امنیت گذرگاه های مرزی

سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق از مذاکره با عربستان برای تأمین امنیت گذرگاه مرزی عرعر و ساخت گذرگاه‌ مرزی جمیمه خبر داد.

میدل ایست نیوز: سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق از مذاکرات با عربستان برای تأمین امنیت گذرگاه مرزی عرعر و ساخت گذرگاه‌ مرزی جمیمه و تعیین سازوکاری برای گسترش مبادلات تجاری دو کشور خبر داد.

براساس بیانیه رسمی این سازمان، هیئتی امنیتی به ریاست سرلشکر عبدالامیر الشمری، معاون فرمانده ستاد عملیات مشترک، و با عضویت «عمر الوائلی»، رئیس گذرگاه‌های مرزی عراق، و نمایندگانی از وزارت خارجه و مرزبانی و دستگاه اطلاعات ملی در نشست امنیتی اقتصادی در عربستان سعودی شرکت کردند.

در این جلسه مسائل مشترک ازجمله وضعیت امنیتی مرزها و تأمین گذرگاه مرزی عرعر و رفع موانع گسترش مبادلات تجاری میان دو کشور بررسی شد.

الوائلی در این جلسه بر حمایت کامل عراق از موفقیت تجربه گسترش مبادلات تجاری میان دو کشور تأکید کرد.

پیش از این  رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق، خبر داده بود که هیئت مدیره این سازمان در سال گذشته به اتفاق آرا تشکیل کمیته‌ای با حضور همه طرف‌های ذی‌ربط برای بررسی ساخت این گذرگاه را تصویب کرد.

وی افزود که این کمیته دستورات اداری لازم برای ساخت این گذرگاه مرزی را داده است و سازمان گذرگاه‌های مرزی از این پروژه کاملا حمایت می‌کند.

الوائلی تأکید کرد که استانداری المثنی (مرکز آن: سماوه) توجه ویژه‌ای به ساخت این گذرگاه دارد و زمینی به مساحت 125 هکتار برای آن اختصاص داده است.

وی گفت که ساخت این گذرگاه مرزی فواید اقتصادی بسیاری برای استان المثنی خواهد داشت و آن را به یک گذرگاه بازرگانی مهم تبدیل خواهد کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا