خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

افزایش مطالبه سرنگونی تشکیلات خودگردان فلسطین در پی قتل یک فعال مدنی

در پی کشته شدن «نزار بنات»، فعال سیاسی فلسطینی فعالان مدنی نسبت به اقدامات سرکوبگرانه دستگاه‌های امنیتی فلسطینی ابراز نگرانی می‌کنند.

میدل ایست نیوز: در پی جان باختن «نزار بنات»، فعال سیاسی فلسطینی در حین اقدام برای بازداشت وی توسط نیروهای امنیتی فلسطینی، و با تشدید درخواست عمومی برای سرنگونی تشکیلات خودگردان به ریاست «محمود عباس»، فعالان مدنی نسبت به ترور و قتل خود به دست دستگاه‌های امنیتی فلسطینی در گرانه باختری ابراز نگرانی می‌کنند.

در همین رابطه، خانواده بنات که در شهر الخلیل واقع در کرانه باختری ساکن هستند، در گفت‌وگو با عربی 21، مستقیما دستگاه‌های امنیتی فلسطین و مشخصا دستگاه پیشگیری و اطلاعات عمومی وابسته به تشکیلات خودگردان را مسئول ترور بنات دانستند و گفتند وی پس از آنکه بامداد روز گذشته دستگیر شد به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفت که در نتیجه آن جان خود را از دست داد.

«عیسی عمرو»، فعال اجتماعی فلسطینی در واکنش به کشته شدن بنات گفت: افراد مخالف تشکیلات خودگردان احساس می‌کنند که در معرض ترور و قتل قرار دارند.

وی به عربی 21 گفت: همه ما تهدیداتی از سوی دستگاه‌های امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان دریافت می کنیم، ما احساس می کنیم هیچ قانون یا دستگاهی نیست که ما را از اقدامات طرف‌های قانون‌شکن حفظ کند، قتل بنات به معنای قتل دموکراسی و آزادی بیان در فلسطین است.

وی درخصوص اقدامات مطلوب برای ممانعت از ترور و قتل مخالفان تشکیلات خودگردان گفت: باید نهادهای بین المللی برای محاکمه عاملان قتل نزار بنات و دستگاه‌های مسئول ورود کنند.

«ایاد الشوربجی»، رئیس پژوهش‌های راهبردی فلسطین درخصوص رویکرد ترور مخالفان سیاسی تاکید کرد: این رفتار زشتی که تشکیلات خودگردان در تعامل با مخالفان در پیش گرفته است، به وضوح نشانگر ذهنیت امنیتی است که تشیکلات برای سرکوب هر گونه صدای مخالف بکار می گیرد.

وی گفت: این اقدامات وحشیانه به خاطر آن است که تشکیلات خودگردان در سایه شکست سیاسی فجیع احساس می‌کند فاقد مشروعیت انتخاباتی یا پایگاه مردمی است برای همین رفتارها و اقداماتش سرشار از عصبانیت و خشونت علیه شهروندان خود است، این در حالی است که تشکیلات خودگردان در تعامل با اشغالگران مجرم کاملا مسالمت‌آمیز و دوستانه رفتار میکند.

الشوربجی اظهار داشت جنایت قتل نزار بنات حاوی این پیام تشکیلات خودگردان به همه مخالفان و منتقدان است، که تشکیلات با منتقدان برخوردی شدید خواهد داشت به خصوص پس از رسوایی واکسن‌های تاریخ گذشته که با موج از خشم مردمی علیه این تشکیلات همراه شد.

وی در پایان گفت: تشکیلات خودگردان اگر احساس می کرد که رفتارهایش از سوی مردم مورد بازخواست قرار می گیرد، دست به این جنایت نمی زد اما این تشکیلات احساس می کند نیازی به مردم ندارد زیرا وابسته به اشغالگران است و سرسپرده امنیتی آنها حساب می شود.

در تظاهراتی مردمی که در محکومیت قتل بنات در رام الله روز گذشته برگزار شد، تظاهرات‌کنندگان خواستار سرنگونی تشکیلات خودگردان شدند.

منبع
عربی 21

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا