سرخط خبرهاسیاسی

وزیر امور خارجه مصر: مناسبات با قطر در روندی صحیح در جریان است

وزیر امور خارجه مصر تصریح کرد روابط میان قاهره و دوحه در مسیری صحیح در حرکت است و هر دو کشور با همه مسائل مورد اختلاف تعاملی مثبت دارند.

میدل ایست نیوز: «سامح شکری»، وزیر امور خارجه مصر تصریح کرد روابط میان قاهره و دوحه در مسیری صحیح در حرکت است و هر دو کشور با همه مسائل مورد اختلاف تعاملی مثبت دارند.

شکری در گفت‌وگو با شبکه “MBC”اظهار داشت: مناسبات میان دو طرف در مسیری درست در جریان است و به صورت دوره‌ای، جلسات کمیته پیگیری اجرای خروجی نشست العلا برگزار می شود و قاهره طی چند روز آینده میزبان نشستی سوم این کمیته خواهد بود.

وی ادامه داد: هر دو طرف با اغلب مسائل مورد اختلاف در سال‌های تحریم، تعاملی مثبت داشتند و سفر اخیرم به دوجه و دیدار با امیر و وزیر امور خارجه قطر بیانگر وجود اراده سیاسی قوی نزد حکومت قطر برای بازگرداندن مناسبات به روال عادی آن و تلاش برای زدودن ابهام‌هاست.

رئیس دستگاه دیپلماسی قطر افزود: برقراری روابط حسنه مصر با همه کشورهای عربی همواره خواسته و آرمان ما بوده و قاهره همیشه به جلو نگاه می‌کند و در مناسبات بین المللی حتی اگر ابهام‌هایی در روابط به وجود آید، این پیوندهای تاریخی است که می‌تواند با زدودن ابهام‌ها و مهار اختلافات در راستای منافع دو کشور گام بردارد.

شکری در پایان تاکید کرد: در سفر اخیرم به دوحه، تمایل واقعی رهبران این کشور برای تعامل با مصر را مشاهده کردم و امیدوارم این دیدارها سرآغاز مبارکی برای بازگشت روابط حسنه میان دو کشور باشد.

در سال 2015 چند کشور عربی و از همه مهم‌تر عربستان و مصر و امارات و بحرین سفرای خود را از قطر فراخوانده و روابط دیپلماتیک خود را با این کشور کاملا قطع کردند.

این کشورها در ماه دسامبر گذشته در نشست سران کشورهای شورای همکاری در شهر العلای عربستان توافق‌نامه ازسرگیری روابط با قطر را امضا کردند.

در پی آن مذاکرات دوجانبه قطر با هر یک از این کشورها برای بهبود روابط ادامه پیدا کرده است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا