خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

بیانیه الحشد الشعبی عراق درباره حمله هوایی امریکا: واکنش به این حملات حق قانونی ماست

سازمان الحشد الشعبی با صدور بیانیه‌ای به حمله هوایی امریکا به نیروهای حشد در غرب استان الانبار واکنش نشان داد.

میدل ایست نیوز: سازمان الحشد الشعبی با صدور بیانیه‌ای به حمله هوایی امریکا به نیروهای حشد در غرب استان الانبار واکنش نشان داد.

در متن این بیانیه آمده است: در ساعت دو بامداد امروز دوشنبه (28 ژوئن 2021) نیروی هوایی امریکا سه موضع نیروهای الحشد الشعبی (تیپ 14 و 46) را در فاصله 13 کیلومتری داخل مرزهای عراق در منطقه القائم در غرب استان الانبار هدف گرفت.

این حمله منجر به شهادت 4 نیروی حشد شد که مشغول انجام وظیفه خود در ممانعت از رخنه عناصر داعشی از سوریه به عراق در چارچوب ماموریت رسمی نیروهای الحشد الشعبی تحت فرماندهی عملیات مشترک بودند؛ این نیروها هیچ دخالتی در فعالیت علیه حضور نیروهای خارجی در عراق نداشتند همان طور که سازمان الحشد الشعبی بارها و بارها در این باره موضع خود را اعلام کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است، تمایل داریم تا اینجا بار دیگر تاکید کنیم که مواضع الحشد الشعبی که مورد حمله قرار گرفته است دربردارنده هیچ انبار تسلیحاتی و نظایر آن که امریکا در ادعاهای خود در توجیه این حمله بدان متوسل شده، نبوده است، ما ضمن محکوم کردن شدید این حمله غیر قانونی به نیروهای‌مان، به خانواده‌های شهدای عزیز صمیمانه تسلیت عرض کرده و تاکید می‌کنیم که واکنش به این حملات و بازخواست عاملان آن در اراضی عراق حق قانونی ماست.

سازمان الحشد الشعبی در ادامه تاکید کرده است که این تجاوز در چارچوب تضعیف عراق و نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی است که امریکا و دیگر کشورهای جهان شاهد اقدامات این نیروها در عقب راندن تروریسم و دور کردن خطر آن از سر همه کشورهای جهان بوده است، حمله به نیروهای حشد به سود عناصر تروریست و در راستای تقویت آن است.

در این بیانیه آمده است: این حمله نقض حاکمیت عراق به شمار می‌رود به ویژه که همزمان با موفقیت سترگ نیروهای حشد در برگزاری رژه‌‌ای بزرگ به مناسبت سالروز تاسیس این نیروها در حضور فرمانده کل نیروهای مسلح و برگزاری نشست سه‌جانبه روز گذشته در بغداد انجام شده است.

سازمان الحشد الشعبی در پایان ضمن تمجید از مواضع دولت عراق و اهتمام به تعیین‌تکلیف نهایی پرونده اخراج نیروهای خارجی از عراق در راستای تحقق حاکمیت کامل عراق بر اراضی و آسمان کشور، برای شهدای این حمله رحمت الهی طلب کرد و از مردم عراق که الحشد الشعبی از میان آنها برخاسته است، درخواست کرد تا در قبال این حملات ناجوانمردانه علیه فرزندانش موضع‌گیری کند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا