دسته‌بندی نشدهسرخط خبرهاسیاسی

تقدیر «فؤاد حسین» از تلاش های ائتلاف بین المللی ضد داعش در حمایت از عراق

وزیر امور خارجه عراق در سخنرانی خود در نشست ائتلاف بین المللی ضد داعش در ایتالیا از تلاش های این ائتلاف در حمایت از عراق تقدیر کرد.

میدل ایست نیوز: «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق که امروز برای شرکت در نشست گسترده ائتلاف بین المللی به ایتالیا رفت، از تلاش های ائتلاف بین المللی ضد داعش در حمایت از عراق تقدیر کرد.

وی در سخنرانی امروز خود در نشست ائتلاف بین المللی ضد داعش در رم گفت: عراق از تلاش های بین المللی و تلاش های ائتلاف بین المللی برای حمایت مستمر در زمینه مبارزه با تروریسم و بازگرداندن ثبات و بازسازی مناطق آزاد شده از دست داعش در عراق و آموزش نیروهای عراقی تقدیر و قدردانی می کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق ضمن تاکید بر موضع دولت عراق نسبت به مساله تروریسم و تلاش برای اتخاذ اقداماتی با هدف ریشه کن کردن این گروه ها تا پایان قطعی آنها و تحقق این هدف مشترک از طریق تداوم همکاری با کشورهای عضو ائتلاف بین المللی، اشاره کرد که دولت عراق در زمینه توامندسازی گروه های مختلف نظامی در مقابله با ترویسم و تقویت سیستم قضایی سازگار با عرف بین المللی و اصول حقوق بشر و تعهدات عراق به مصوبات مرتبط شورای امنیت سازمان ملل اقدام کرده است.

وی ضمن اشاره به تمهیدات انجام شده از سوی دولت عراق برای برگزاری انتخابات آتی عراق در اکتبر و اهمیت این انتخابات برای آینده عراق، از کشورهای حامی عراق برای تقویت نظارت بر انتخابات و تضمین سلامت آن تشکر کرد.

حسین در ادامه تصریح کرد: دولت به مساله آوارگان و بازگشت داوطلبانه آنها اهتمام دارد و این مساله را اولویت می داند؛ این پرونده شاهد تحولات کیفی بوده و تلاش های مستمری برای از بین بردن ستم و ظلمی که از سوی تروریسم به طیف های مختلف عراق روا داشته شده، انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه پارلمان عراق قانون حمایت از زنان ایزدی نجات یافته از دست داعش را تصویب کرده است، گفت که این گام تاثیر فراوانی در کمک به قربانیان داعش و تضمین محاکمه عناصر آن در پی اقدامات جنایت کارانه شان داشته است.

وزیر امور خارجه عراق همچنین بر تمایل عراق در تداوم همکاری با ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش و تشویق کشورهای عضو بر تداوم حمایتشان در زمینه توسعه توانایی ها و بازیابی ثبات و بازسازی عراق تاکید کرد.

وی در پایان بر لزوم حمایت از حاکمیت عراق تاکید کرد و گفت وظیفه همگان است که ضمن عدم نقض حاکمیت آن به قوانین عراق احترام بگذارند و نقش برجسته نیروهای عراقی از جمله ارتش، الحشد الشعبی، پیشمرگه، پلیس و سایر نیروهای امنیتی را ستود.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا