سرخط خبرهاسیاسی

هنیه در دیدار با عون در بیروت: مقاومت گزینه‌ای راهبردی برای آزادسازی فلسطین است

رئیس دفتر سیاسی حماس سفر خود به بیروت را با دیدار «میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان در کاخ بعبدا آغاز کرد.

ممیدل ایست نیوز: «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس سفر خود به بیروت را با دیدار «میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان در کاخ بعبدا آغاز کرد.

عون در این دیدار با تاکید بر اینکه رخدادهای اخیر در نوار غزه نشان داد که مردم فلسطین در میدان نبرد تنها هستند، اظهار داشت: باید این فداکاری‌ها ثمر داده و حق به حق‌دار برسد به ویژه که صلح بدون عدالت و عدالت بدون احترام به حقوق وجود ندارد.

عون در ادامه ضمن دعوت از جامعه جهانی نقش‌آفرینی در مقابله با زورگویی، روند مهاجرت اجباری و سلب حقوق مردم فلسطین، ابراز امیدواری کرد که بازسازی نوار غزه هر چه سریع‌تر انجام شود و کشورهای عربی و دیگر کشورها از این روند حمایت کنند.

از سوی دیگر، هینه ضمن تاکید بر حق بازگشت آوارگان و مخالفت با وطن جایگزین، تصریح کرد: مردم فلسطین تا زمان بازگشت به میهن به عنوان مهمان در لبنان اقامت دارند و آنها و اردوگاه‌های فلسطینی عنصر امنیت و ثبات برای لبنان هستند.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه تاکید کرد بیت المقدس محور منازعه و درگیری با اشغالگران باقی می ماند و مقاومت، گزینه راهبردی برای آزادسازی است و وحدت مردم فلسطین رکن رکین برای تحقق این آزادی است.

هینه همچنین با «نبیه بری»، رئیس پارلمان لبنان دیدار کرد و وی پیروزی مردم فلسطین و مقاومت را به هنیه تبریک گفت.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین با «حسان دیاب»، نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان نیز دیدار و درباره نتایج جنگ اخیر نوار غزه و پیروزی به دست آمده رایزنی کرد.

منبع
اسپتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا