سرخط خبرهاسیاسی

ابراز تاسف سوریه از نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو ائتلاف بین المللی در رم

سوریه از وضعیت وزرای خارجه برخی از کشورها که مجبور به حضور در نشست و توافق با دو بیانیه آماده شده ایالات متحده و متحدانش بدون خواندن آنها شدند، ابراز تاسف کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد که دو بیانیه صادر شده در نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو ائتلاف بین المللی در ایتالیا برخلاف واقعیت‌ها هستند و هرکسی آنها را بخواند جز دروغ‌های بی‌ارزش چیزی دستگیرش نمی‌شود.

در بیانیه وزارت امور خارجه سوریه همچنین تاکید شده است که رهبری، مردم و ارتش سوریه بیشترین کسانی هستند که به منافع ملت، حال حاضر و آینده آن توجه دارند.

وزارت امور خارجه سوریه در ادامه گفت: پس از اعمال تمام انواع فشارها، سیاه نمایی‌ها و ریاکاری‌ها توسط وزارت امور خارجه آمریکا و به منظور پوشش حمایت خود از تروریست‌ها و گروه‌های آنها به ویژه گروه تروریستی داعش در تاریخ 28 و 29 ژوئن 2021، آنچه وزارت امور خارجه آمریکا جلسه وزیران ائتلاف بین‌المللی ضد داعش نامید یک جلسه ضعیف و غیرقانونی دیگر در مورد آنچه “بحران در سوریه” می‌خوانند، قلمداد می‌شود.

وزارت امور خارجه سوریه افزود: سوریه از وضعیت وزرای امور خارجه برخی از کشورها که مجبور به حضور در نشست و توافق با دو بیانیه آماده شده است ایالات متحده و متحدانش بدون خواندن آنها شدند، ابراز تاسف می‌کند.

این وزارت‌خانه گفت: کسانی که در شکست داعش سهیم بودند ارتش سوریه، نیروهای روسیه، ارتش عراق و مبارزان علیه تروریسم در منطقه بودند، نه ائتلافی که حملات آن غیرنظامیان بی‌گناه و تأسیسات غیرنظامی در سوریه و عراق را هدف قرار می‌دهد.

منبع
خبرگزاری رسمی سوریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا