سرخط خبرهاسیاسی

تشکیلات خودگردان لیستی از پیشنهادها برای اقدامات سیاسی به دولت بایدن داده است

این لیست شامل 30 پیشنهاد می‌شود که به تقویت اختیارات تشکیلات خودگردان و نهادینه شدن قدرت آن و بهبود معیشت فلسطینیان مربوط می‌شود.

میدل ایست نیوز: نشریه «هاآرتص» با انتشار گزارشی خبر داد که مقاماتی از تشکیلات خودگردان فلسطینی لیستی از پیشنهادها شامل گام‌های سیاسی لازم از نظر آنها برای بهبود اوضاع تشکیلات و مردم فلسطین را به دولت بایدن تحویل داده‌اند.

براساس این گزارش، این لیست شامل 30 پیشنهاد می‌شود که به تقویت اختیارات تشکیلات خودگردان و نهادینه شدن قدرت آن و بهبود اقتصاد فلسطین و بهبود معیشت فلسطینیان مربوط می‌شود.

این نشریه به نقل از منبعی مطلع تأکید کرد که هم دولت بایدن و هم اسرائیل و هم تشکیلات خودگردان این جمع‌بندی را دارند که آغاز مذاکرات صلح در مرحله کنونی عملی نیست و بهتر است به جای آن بدون سروصدا و جلب توجه به اقداماتی دست زده شود.

این گزارش افزوده که همه می‌کوشند که آرامش را در اراضی فلسطینی حفظ کنند و هر سه طرف می‌دانند که همه پیشنهادها در شرایط کنونی قابل اجرا نیست، اما می‌شود برخی چیزها را که به مسائل مدنی مربوط می‌شود و به بهبود وضعیت معیشتی شهروندان می‌انجامد، ازجمله افزایش مجوز کار برای فلسطینیان در اسرائیل و صدور مجوز ساخت مسکن در فلسطین، اجرا کرد.

تشکیلات خودگردان خواستار برخی اقدامات برای تقویت جایگاه سیاسی خود و بازگشایی برخی نهادها که اسرائیل آنها را تعطیل کرده و نیز توقف شهرک‌سازی در بیت‌المقدس و کرانه باختری و تخلیه شهرک‌های ساخته شده در مناطق خارج از مرزهای 1967 است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا