اقتصادیسرخط خبرهاسیاسی

خنثی سازی طرح تروریستی برای انفجار دو دکل انتقال برق در دیالی

نیروهای امنیتی عراق تلاش یک تروریست داعشی برای انفجار دو دکل انتقال برق در دیالی را ناکام گذاشتند.

میدل ایست نیوز: واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از کشته شدن یکی از تروریست های داعشی در حین تلاش برای انفجار دو دکل انتقال برق در دیالی خبر داد.

این واحد در بیانیه ای اعلام کرد: پس از شکست های پی در پی داعش، این گروه تلاش می کند به دکل های انتقال برق آسیب بزند، اما هوشیاری نیروهای امنیتی و تلاش های میدانی و اطلاعاتی آنها، برخی تلاش ها برای هدف قرار دادن دکل های انتقال برق را خنثی می کند.

در ادامه بیانیه اشاره شده است که نیروهای امنیتی عراق یکی از تروریست ها را که در حال کار گذاشتن بمبی برای انفجار دو دکل انتقال برق در منطقه الکفاح در شمال المقدادیه بود، به هلاکت رساندند.

حمله به دکل های انتقال برق در مناطق شمال و شرق عراق، خسارت های زیادی برجای می گذارد و موجب قطعی برق برای چندین ساعت می شود.

این حملات به بحران جدیدی برای دولت عراق تبدیل شده است؛ دولتی که متعهد شده تلاش بسیاری برای تامین کافی برق در فصل تابستان کند فصلی که دمای هوا در آن به 50 درجه سانتیگراد می رسد.

معمولا حمله به دکل های فشار قوی انجام می شود که انرژی را از ایران از طریق دیالی به مرکز کشور و بغداد علاوه بر سایر برج ها در کرکوک و صلاح الدین در شمال کشور انتقال می دهند.

مقامات عراق تاکید دارند که گروه تروریستی داعش پشت این حملات است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا