خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

آغاز فصل جدیدی از تنش میان اسرائیل و فلسطین با تخریب منازل فلسطینیان در محله «سلوان»

تخریب منازل و فروشگاه های تجاری در محله سلوان قدس اشغالی توسط اسرائیلی ها، فصل جدیدی از درگیری بین فلسطین و اسرائیل را آغاز کرده است.

میدل ایست نیوز: در گامی که توسط ناظران به عنوان جنایت جنگی از آن یاد شده است، مقامات اسرائیل، اجرای احکام قضایی مبنی بر تخریب فروشگاه های تجاری و منازل در محله سلوان در قدس اشغالی را به بهانه ساخت غیرقانونی آنها آغاز کرده اند.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که احکام قضایی اسرائیل پس از مهلتی 21 روزه برای اخراج اجباری 86 خانواده فلسطینی وارد مرحله اجرایی شده است؛ طرحی اسرائیلی با هدف تسلط بر محله البستان در بخش سلوان در قدس اشغالی.

طی چند روز گذشته، نیروهای نظامی ارتش اسرائیل، بولدوزر و خودروهای نظامی به محله سلوان و اطراف خیمه های تظاهرات در محله یورش بردند.

تخریب منازل

درگیری های شدیدی بین پلیس اسرائیل و اهالی محله سلوان در قدس شرقی در پی اجرای دستورات تخریب منازل فسطینیان شکل گرفت.

شبکه کان اسرائیل گزارش داد که در پی اقدام نیروهای امنیتی اسرائیل برای تامین امنیت علمیات تخریب منازل فلسطینیان در محله سلوان، درگیری هایی بین پلیس و فلسطینیان ساکن محله سلوان رخ داد.

فلسطینیان، نیروهای اسرائیل را با سنگ هدف قرار دادند که دو پلیس مجروح شدند و خسارت هایی نیز به سه خودرو وارد شد و نیروهای اسرائیلی نیز 3 فلسطینی را دستگیر کردند.

به گفته اهالی قدس، ساختمانی که تخریب شد جزء 17 ساختمان متعلق به فسطینیان در محله سلوان است که هدف از تخریب آن مهاجرت اجباری ساکنان آن از سوی مقامات اسرائیلی به نفع شهرک نشینان اسرائیلی بود.

وزارت خارجه فلسطین در پی این اقدام اسرائیل در بیانیه ای گفت: جنایت تخریب منازل و تاسیستات در محله البستان سلوان در قدس اشغالی از سوی نیروهای اسرائیل، امتداد همان عملیات پاکسازی نژادی گسترده علیه شهروندان فلسطینی در قدس است که از سوی دولت های پیشین اسرائیل انجام شد و دولت کنونی نیز آن را ادامه می دهد.

هیئت نمایندگی اتحادیه اروپا در فلسطین نیز ضمن ابراز تاسف از اقدام اسرائیل در اخراج شهروندان فلسطینی، فعالیت های اسرائیل از جمله تخریب منازل و تاسیسات در محله سلوان را غیرقانونی و موجب از بین رفتن چشم اندازهای صلح خواند.

جنایت جنگی جدید

«زید الایوبی»، عضو شورای انقلابی جنبش فتح در همین راستا گفت که اقدامات اسرائیل در قدس، هشداری نسبت به جنایت جنگی جدید در حق اهالی محله البستان از طریق تخریب منازل و اخراج اجباری آنان است.

وی در گفت وگویی با «اسپوتنیک» تاکید کرد: رهبری فلسطین و ملت فلسطین در برابر این جنایت ها که تنش بین فلسطینیان و شهرک نشینان را مجددا به صحنه می آورد، ساکت نخواهند ماند.

الایوبی با اشاره به اینکه جامعه بین المللی باید برای فشار به دولت اسرائیل برای توقف این اقداماتش ورود کند، تاکید کرد که محکومیت ها به تنهایی دیگر برای بازداشتن اسرائیل که هیچ اهمیتی به قوانین و مصوبات بین المللی نمی دهد، کافی نیست.

وی همچنین خواستار ارسال نیروهای بین المللی برای حفاظت از اهالی قدس و کمیته های بین المللی تحقیقات برای مستند سازی وقایع و اثبات جنایت های اسرائیل در حق اهالی قدس شد.

هدف قرار دادن هویت فلسطینی

از طرفی دیگر «اسامه شعث»، استاد علوم سیاسی و مشاور فلسطین در روابط بین المللی گفت که تداوم عملیات تخریب محله های فلسطینی در قدس توسط اسرائیل نشان دهنده عدم تمایل اسرائیل برای تحقق صلح است.

وی در گفت وگویی با اسپوتنیک گفت: اسرائیل به سرکشی و دشمنی خود با انسان، زمین، درخت، خانه ها، اموال، مساجد و کلیساها ادامه می دهد و در درجه اول هویت ملی فلسطین با تمام مولفه های آن را هدف قرار می دهد.

به اعتقاد شعث، بی اعتنایی بین المللی در قبال اسرائیل، موجب سرکشی و استکبار بیشتر اسرائیل می شود و به آن اجازه می دهد تخریب، ویرانی، قتل، دستگیری و شکنجه بیشتری نسبت به کودکان و زنان اعمال کند.

وی تصریح کرد که عدم اقدام جامعه بین المللی به خصوص شورای امنیت و دولت امریکا برای مهار اسرائیل، موجب خواهد شد که صلح یا ثباتی در منطقه وجود نداشته باشد.

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا