اقتصادیسرخط خبرهاسیاسی

نخست وزیران عراق و ایتالیا گسترش روابط اقتصادی و نظامی را بررسی کردند

الکاظمی خواستار افزایش حضور شرکت‌های ایتالیایی در پروژه‌های سرمایه‌گذاری عراق به‌خصوص در بخش زیرساخت‌ها و نوسازی سدها شد.

میدل ایست نیوز: مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق، در دیدار با ماریو دراگی، گسترش روابط دوجانبه در بخش های نظامی و اقتصادی را بررسی کرد.

او در این دیدار که امروز در سفر الکاظمی به رم انجام شد از نقش ایتالیا در ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم داعشی و حمایت از نیروهای عراقی قدردانی و بر امیدواری عراق به نقش بیشتر ایتالیا در این عرصه تأکید کرد.

او گفت که عراق خواستار توسعه روابط نظامی با ایتالیا در بخش آموزش نیروهای عراقی و همکاری در مبارزه با جرایم سازمان‌یافته و نیز مبارزه با قاچاق و پول‌شویی است.

الکاظمی همچنین خواستار افزایش حضور شرکت‌های ایتالیایی در پروژه‌های سرمایه‌گذاری عراق به‌خصوص در بخش زیرساخت‌ها و تسریع مذاکرات جاری درباره ساخت خط آهن بندر بزرگ فاو به ترکیه و نیز همکاری در تعمیر و نوسازی سدها شد.

گسترش همکاری‌ها در بخش‌های نفت و انرژی و مبادلات آکادمیک و بخش گردشگری و حفاظت از آثار باستانی و همچنین برقراری پرواز مستقیم بغداد ـ رم از دیگر مسائل مورد بحث در این دیدار بود.

او همچنین از همتای ایتالیایی خود برای سفر به بغداد دعوت کرد.

نخست‌وزیر ایتالیا نیز تأکید کرد که کشورش آماده افزایش همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری در بخش‌های گوناگون عراق است.

وی از نقش دولت عراق در بهبود روابط خارجی این کشور و بازگشت عراق به جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی‌اش قدردانی کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا