اقتصادیسرخط خبرها

اولین بیانیه کمیته بحران عراق: برق اکثر مناطق وصل شده است

کمیته بحران که عصر امروز به دستور نخست‌وزیر عراق برای رسیدگی به وضعیت برق این کشور تشکیل شد اولین بیانیه خود را صادر کرد.

میدل ایست نیوز: کمیته بحران که عصر امروز به دستور نخست‌وزیر عراق برای رسیدگی به وضعیت برق این کشور تشکیل شد اولین بیانیه خود را صادر کرد.

در این بیانیه که امشب (جمعه 2 ژوئیه) صادر شده آمده که کمیته مزبور به محض صدور حکم نخست‌وزیر فعالیت خود را آغاز و به اقدامات عملی برای رویارویی با بحران پیش‌آمده دست زده و همه  ملزومات مالی و فنی و لجستیک و امنیتی لازم برای وزارت برق جهت رفع فوری مشکل را فراهم کرده است.

این بیانیه تأکید کرده که در چارچوب تقسیم مسئولیت استان‌داری‌ها هم در موضوع تولید و توزیع برق دخالت داده شده‌اند و افزود که اقدامات برای از میان بردن انشعاب‌های غیر قانونی و برخورد با عاملان آنها به زودی آغاز می‌شود.

در این بیانیه تأکید شده که تکنسین‌های وزارت برق توانسته‌اند در زمانی کوتاه مشکل پیش آمده را برطرف کنند و تلاش‌های شبانه‌روزی آنها برای راه‌اندازی همه واحدهای تولید برق تا رسیدن به سقف تولید 18500 مگاوات برق ادامه دارد.

این بیانیه افزوده که در حال حاضر برق اکثر نقاط کشور وصل شده و مناطق باقی مانده نیز تا چند ساعت آینده به شبکه برق وصل خواهند شد.

هم‌زمان وزارت نفت عراق نیز خبر داد که اجرای دستور نخست‌وزیر برای افزایش سهمیه سوخت  ژنراتورهای برق از 25 لیتر به 35 لیتر آغاز شده است.

در پی قطع سراسری برق در عراق که از نیمه شب گذشته آغاز شد، دفتر نخست‌وزیر عراق با انتشار بیانیه‌ای رسمی از پیگیری مستقیم موضوع توسط شخص نخست‌وزیر و تصمیمات جدید در این باره خبر داد.

به موجب این بیانیه یک کمیته بحران برای حل مشکل در بغداد و دیگر استان‌ها به ریاست نخست‌وزیر و عضویت وزرای برق، نفت، دارایی، کشور، دبیر کل هیئت دولت و مدیر دفتر نخست‌وزیر و رئیس دستگاه امنیت ملی تشکیل می‌شود.

این کمیته مأمور اقدامات فوری برای ازسرگیری خدمات برق و تأمین فوری همه‌گونه حمایت مالی، فنی و لجستیک و امنیتی برای وزارت برق و همچنین مشارکت دادن استان‌داری‌ها در موضوع تولید و توزیع برق است.

این کمیته همچنین مأمور شده که همه انشعاب‌های غیر قانونی را شناسایی و برطرف و عاملان آنها را جریمه کند.

در پی این حادثه همچنین شماری از مقامات وزارت برق عراق نیز برکنار شدند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا