سرخط خبرهاسیاسی

معاون وزیر دفاع عربستان هفته آتی به امریکا می رود

خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع عربستان برای بررسی پرونده هایی از جمله امنیت عراق و سوریه، اوضاع اسرائیل، فلسطین و یمن و مذاکرات امریکا با ایران هفته آتی به امریکا سفر خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: روزنامه «وال استریت ژورنال» امریکا گزارش داد که «خالد بن سلمان»، معاون وزیر دفاع عربستان هفته آتی به این کشور سفر خواهد کرد؛ خالد بن سلمان بلندپایه ترین مقام عربستانی است که از زمان برسر کار آمدن «جو بایدن»، رئیس جمهوری امریکا به این کشور سفر می کند.

انتظار می رود خالد بن سلمان که پیشتر سفیر عربستان در واشنگتن نیز بوده، در این سفر با مقامات وزارت خارجه و وزارت دفاع امریکا و کاخ سفید از جمله «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی امریکا دیدار و گفت وگو کند.

به گزارش وال استریت ژورنال، معاون وزیر دفاع عربستان در سفر به امریکا مسائلی از جمله امنیت در عراق و سوریه، تلاش های میانجیگری برای آتش بس در یمن، اوضاع اسرائیل و اراضی فلسطینی و نگرانی های عربستان از مذاکرات دولت بایدن با ایران بر سر برنامه ای هسته ای را بررسی خواهد کرد.

این روزنامه به نقل از برخی مقامات نوشت که انتظار نمی رود برادر کوچک تر ولیعهد عربستان با «جو بایدن»، رئیس جمهوری امریکا دیدار کند.

شورای امنیت ملی امریکا از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

بایدن برخلاف دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین امریکا که روابط گرم و همکاری اقتصادی با عربستان را ترجیح می داد، عربستان را در مسائلی از جمله حقوق بشر تحت فشار قرار داد.

گفتنی است وزرای امور خارجه امریکا و عربستان هفته گذشته و در حاشیه نشست وزرای امور خارجه گروه بیست در ایتالیا با یکدیگر دیدار کردند.

پرونده های دارای اهمیت مشترک و اوضاع در لبنان و یمن از محورهای گفت وگوی طرفین بود.

منبع
الحرة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا